مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در استان، عشایر سالانه ۱۰ هزار تن گوشت قرمز تولید خواهند کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فضل الله آذر فرد مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در استان اجرا می شود.

آذر فرد افزود: میانگین مصرف خوراک دام به صورت سنتی بین ۱۲ تا ۱۳ کیلوگرم برای تولید یک کیلوگرم گوشت بوده و با اجرای این روش به پنج کیلوگرم خوراک برای تولید یک کیلوگرم گوشت رسیده است.

او بیان کرد: اجرای طرح زنجیره تولید، ۵۰ درصد هزینه تولید یک واحد دامداری را کاهش می دهد و از طرفی سبب افزایش تولید و درآمد خانوار، ایجاد اشتغال جدید، تثبیت شغل در مناطق عشایری و خروج بخشی از دام مازاد عشایر از مراتع می شود.

مدیرکل امور عشایر استان گفت: طرح زنجیره تولید را برای افراد متقاضی در استان انجام می دهیم و براساس هدفگذاری انجام شده در پایان اجرای طرح عشایر سالانه ۱۰ هزار تن گوشت قرمز تولید خواهند کرد.

آذرفرد تصریح کرد: با افزوده شدن سه هزار تن گوشت قرمز به ظرفیت تولیدی عشایر استان، میزان تولید آنان به سالانه ۱۰ هزار تن می رسد.

او بیان کرد: با ارایه تسهیلات ارزان قیمت برای افزایش تولید گوشت قرمز و اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز در بین خانوارهای عشایری، این میزان در حال افزایش است.

 مدیرکل امور عشایر استان ابراز داشت: گوشت تولیدی عشایر این استان کیفیت بالایی دارد اما به علت نبود صنایع بسته بندی، تبدیلی و تکمیلی و معرفی نشدن مناسب، ارزش افزوده آن نصیب دیگر استان ها می شود.

او تاکید کرد: عشایر این استان ۵۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می کنند.

سالیانه هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک‌ میلیون رأس دام سبک و سنگین نگهداری می کنند.

عشایر این استان ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.

۱۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار تن عشایر هستند.

هشت ایل بومی و سه ایل غیربومی با ۱۳ زیست‌بوم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.