استاندار هرمزگان گفت: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید به ۹۵ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با توجه به وضعیت نگران کننده شیوع ویروس کرونا در استان، محدودیت‌های کرونایی تا پایان هفته جاری تمدید شده است.

همتی افزود: به علت نگرانی از ورود ویروس هندی به استان، مبادی ورودی به ویژه مرز‌های شرقی باید به طور دقیق کنترل شوند و نظارت‌ها بر ورود کشتی‌ها و ملوانان نیز باید تشدید شود.

او گفت: اکنون شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، پارسیان، قشم، میناب و جزایر کیش و هرمز در وضعیت قرمز هستند و شهرستان‌های بشاگرد، بستک، جاسک، حاجی آباد و رودان نیز در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بوموسی و سیریک هم در وضعیت زرد قرار دارند.

استاندار هرمزگان گفت: در شهر‌های قرمز فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴، در شهر‌های نارنجی فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ و در شهر‌های زرد فعالیت مشاغل گروه ۴ ممنوع است.

قطع زنجیره انتقال کرونا در گرو رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

همتی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برخی از مناطق استان به شدت کاهش یافته است و در صورت تداوم این وضعیت با افزایش تعداد بیماران بستری و فوتی مواجه خواهیم شد، افزود: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید به ۹۵ درصد برسد.

برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای باز

همتی گفت: با تصمیم ستاد ملی مقابله کرونا مراسم شب‌های قدر در فضای باز، با نفرات محدود و حداکثر دو ساعت برگزار می‌شود.

او بر استفاده از ویژه برنامه‌های رسانه ملی در شب‌های قدر تاکید کرد و گفت: به منظور تدوین دستورالعمل اجرایی برگزاری مراسم شب‌های قدر، کمیته‌ای در استان تشکیل می‌شود که محل برگزاری و نحوه اجرای مراسم مذهبی را مشخص خواهد کرد.

استاندار هرمزگان گفت: برگزاری نماز جماعت و مستحبی در مساجد با توجه به شرایط قرمز کرونایی حاکم براستان، خلاف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

همتی از ائمه جمعه و جماعت اهل سنت و شیعه خواست که از برگزاری نماز جماعت و مستحبی برای حفظ سلامت و جان شهروندان پرهیز کنند، زیرا توجه نکردن به شیوه نامه‌های بهداشتی موجب نگرانی سایر شهروندان می‌شود.


بیشتر بخوانید


او آسیب‌های دعوت به مراسم افطاری در شرایط کرونایی را همتراز با شرکت در مراسم ختم و برگزاری عروسی برشمرد و گفت: رعایت این توصیه‌ها برای حفظ سلامتی خود شهروندان است و می‌توان هزینه مربوط به افطاری‌ها را صرف کمک‌های مومنانه و دست‌گیری از فقرا و نیازمندان کرد.

اهداکنندگان خون مشمول جریمه تردد شبانه نمی‌شوند

استاندار هرمزگان به کمبود ذخایر خونی در استان هم اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با نیروی انتظامی و پلیس راهور، سازمان انتقال خون به صورت هفتگی مشخصات فرد، پلاک خودرو، تاریخ و ساعت مراجعه فرد اهدا کننده خون را به پلیس راهور ارسال می‌کند تا افرادی که بعد از افطار و در ساعات محدودیت برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه می‌کنند، مشمول جریمه نشوند.

همتی با بیان اینکه تردد‌های درون استانی، دورهمی‌ها و حضور در اماکن شلوغ از عوامل اصلی شیوع کرونا در استان هستند، افزود: شهروندان فقط برای انجام کار‌های ضروری از منزل خارج شوند و حتما شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

او گفت: نیروی انتظامی و فرمانداران بر اجرای محدودیت‌های کرونایی به طور دقیق نظارت کنند.

۳ هزار دوز واکسن پاستور سهم هرمزگان

استاندار هرمزگان از آغاز نام نویسی از شهروندان بندرعباسی برای شرکت در مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای نوترکیب انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران خبر داد و گفت: ۳ هزار دوز واکسن پاستور سهم هرمزگان است که داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام به آدرس اینترنتی https://www.pasteurcovac.ir مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۱۱۸ دانشگاه علوم پزشکی استان تماس بگیرند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.