جانشین ستاد پیشگیری ومقابله با کرونا استان قزوین گفت: در هفته گذشته ۳۶ نفر مبتلا به کرونا نقض قرنطینه کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حبیبی جانشین ستاد پیشگیری ومقابله با کرونا استان قزوین گفت: در هفته گذشته براساس آمار دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ۳۶ نفر مبتلا به کرونا نقض قرنطینه کردند که قطعا با این ناقضان برخورد قانونی خواهد شد.

حبیبی اظهار کرد: قرنطینه شخصی که پاسخ تست وی مثبت است چه با علایم و چه بدون علایم الزامیست و باید ۱۴ روز در قرنطینه به سربرد.

وی در ادامه از شهرداری‌ها به علت نداشتن نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها گلایه کرد و گفت: این فضاها، شب‌ها و بعد از ظهر‌ها مملو از جمعیت است.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین بیان کرد: یکی از کانون‌های آلودگی فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند لذا فقط می‌توانند مواد غذایی و کالا‌های اساسی را بفروشند در غیر این صورت تعطیل می‌شوند.

حبیبی گفت: آرامستان‌ها نیز محل تجمع افراد زیادی است که باید با جدیت بیشتری رصد شود.

وی ادامه داد: همه فشار ما به بازار نیست بلکه ۱۴ ماه است دانشگاه‌ها و مدارس، مساجد، نماز جمعه تعطیل است و ادارات با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند و این‌ها همه به دلیل شیوع کروناست.

وی گفت: بیشترین تاثیر‌ها از طریق بازار است چرا که بازار محل تجمع و رفت و آمد است و قطعا کمک بازار موجب کاهش آمار ابتلا به کرونا می‌شود لذا تصمیمات این حوزه باید کارشناسی و دقیق باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.