قزلباش در رابطه باشیوع ویروس کرونای هندی در کشور گفت: در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونای هندی در کشور تمهیداتی اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه درحال حال حاضر با توجه به وضعیت قرمز کرونایی  برگزاری هرگونه مراسم تجمعی اعم از مراسم های مذهبی، عروسی و نماز جماعت ممنوع است، گفت: علی رغم ممنوع بودن برگزاری مراسم هنوز هم شاهد مراسم های تجمعی در برخی نقاط استان زنجان هستیم که دانشگاه علوم‌پزشکی در حال پیگیری این موضوع است.

او با اشاره به اینکه ویروس کرونا از طریق حیوانات خانگی، آب و پوست منتقل نمی‌شود، افزود: یکی از معضلات جدی بیماری کرونا، وجود بیماران بدون علامت است که ویروس کرونا را منتشر کرده و هزاران نفر را آلوده می‌کنند، ولی طبق قانون بایستی افرادی که PCR آن ها مثبت شده است خود را ایزوله و قرنطینه کنند.

قزلباش ادامه داد: تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا از ۵۰ درصد تا ۹۷ درصد بوده و برخی از افراد علی‌رغم تزریق واکسن مجدداً به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در خصوص شیوع ویروس کرونا هندی در کشور که میزان مرگ و میر بالایی دارد، بسیار نگران هستیم، گفت: در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونای هندی در کشور تمهیداتی توسط ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا اندیشیده شده است.

قزلباش با تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و انجام فعالیت های ورزشی  و تغذیه سالم در دوران کرونا، افزود: در حال حاضر ۷۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی زنجان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در رابطه با تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران، گفت: چنانچه طبق دستورالعمل های تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران سهمیه داده شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
هر دم از این باغ بری می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
واااای نهههههه