سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد این کشور نیازی به هیچ‌گونه نیروی نظامی خارجی چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق امروز (شنبه) در کنفرانس خبری اعلام کرد این کشور هیچ نیازی به نیرو‌های خارجی چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی ندارد.

یحیی رسول گفت: «خطر داعش همچنان وجود دارد و باید همگی با یکدیگر متحد شویم. امنیت ملی عراق، در صدر تمامی موضوعات است و کشور‌های همسایه باید به حق حاکمیت عراق احترام بگذارند.»

این مقام نظامی عراقی با بیان این‌که «هدف قرار دادن پایگاه‌ها و پادگان‌های نظامی عراق خلاف قانون است »، گفت: «هر کسی که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی است، باید از طریق گفت‌وگو این کار را انجام دهد.»

یحیی رسول با تاکید بر این‌که «عراق نیازی به هیچ‌گونه نیروی نظامی خارجی چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی ندارد»، تصریح کرد: «در حال حاضر بر روی جدول زمانی خروج این نیرو‌ها از عراق کار می‌کنیم.»

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق گفت: «ماموریت ناتو در عراق، مستشاری و نه عملیاتی است و هدف آن ساختن نیرو‌های مسلح عراق برای حمایت از وطن است.»

«قیس خزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق در واکنش به سخنان فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در خصوص خروج از عراق اعلام کرد شیوه افغانستان، تنها راه برای اخراج نیرو‌های آمریکایی است.

خزعلی در توییتی امروز شنبه اعلام کرد: سخنان اخیر فرمانده سنتکام دلیل آشکار بر عدم جدیت دولت آمریکا در زمینه خروج نیروهایش از خاک عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۳۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب سرتیپ شما راست می گویی ولی نتیجه گفتگو با امریکاییهارا شما نخواهید دید چون گفتگو با امریکاییها بیش از هفتاد سال زمان نیاز دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
ایران روکنارامریکا گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
نه منظورش ترکیه اس. چون ترکیه داره تو کردستان عراق به بهونه های مختلف دخالت میکنه.وگرن ایران و عراق پاره تن همدیگرند و به نوعی یک کشور محسوب میشن.
این منظورش دقیقا ترکیه بوده.
آخرین اخبار