سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با وجود خشکسالی و ترس دامداران از تامین نشدن علوفه مورد نیاز دام هایشان، عرضه دام زنده بیشتر و کاهش قیمت دام زنده همراه بود .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اسماعیل پرویزی فر سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : همه ساله در فصل کوچ شاهد عرضه بیشتر دام در استان هستیم و امسال با وجود خشکسالی حادث شده و ترس دامداران از تامین نشدن علوفه مورد نیاز دام هایشان، عرضه دام زنده بیشتر از سنوات گذشته است و این موضوع باعث کاهش قیمت دام زنده هم شده، اما قیمت گوشت قرمز در استان همچنان بالا است.

او گفت : افزایش عرضه دام زنده در استان سبب پایین آمدن قیمت دام زنده شده، اما قیمت گوشت قرمز در قصابی‌ها همان قیمت‌های قبلی بوده و روند کاهشی ندارد.

او ادامه داد: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده در استان که در مقاطعی به بالای ۵۸ و حتی ۶۰ هزار تومان هم رسیده بود، بین ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان است و قاعدتا باید قیمت گوشت قرمز در قصابی‌ها هم با کاهش حدود ۲۰ هزار تومانی همراه باشد که عملا اینگونه نیست.

پرویزی‌فر افزود: امروز (چهارم اردیبهشت) میانگین قیمت دام زنده (گوسفند) در استان ۵۴ هزار تومان بوده و قیمت گوشت قرمز گوسفندی مخلوط ۱۲۰ هزار تومان است که این قیمت‌ها باید حدود ۲۰ هزار تومان کمتر بود.

او با بیان اینکه نظارت بر قیمت گوشت قرمز در قصابی‌ها به عهده سازمان صمت است، ادامه داد: در حال واکاوی دلایل بالا بودن قیمت گوشت قرمز در استان با همکاری سازمان صمت هستیم که قرار شده بر اساس قیمت دام زنده و همه عوامل موثر در تعیین قیمت گوشت قرمز، قیمت مصوب به قصابی‌ها اعلام شود.

پرویزی‌فر با بیان اینکه اولین نشست تعیین قیمت گوشت قرمز دوشنبه همین هفته (ششم اردیبهشت) در استان تشکیل خواهد شد، گفت: قرار شده نشست تنظیم بازار گوشت قرمز استان به صورت منظم تشکیل شده و هر دو هفته یکبار قیمت گوشت قرمز اعلام شود که البته کار‌های اجرا و نظارت بر مصوبات این نشست با سازمان صمت خواهد بود.

او با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای مصوبات این نشست از طریق اتحادیه قصابان، افزود: این نشست می تواند قیمت گوشت قرمز را در استان سامان دهد.

سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان تولیدات گوشت قرمز استان کرمانشاه را حدود ۴۵ هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: نیاز سالانه استان به گوشت قرمز حدود ۲۶ هزار تن است و حدود ۱۹ هزار تن مازاد تولید گوشت قرمز در استان داریم.

پرویزی‌فر گفت: اگرچه بیش از نیاز استان دام و تولید گوشت قرمز داریم، اما متاسفانه قیمت گوشت قرمز در استان حتی از استان‌های مجاور هم بالاتر است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.