کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مهاباد گفت: ۱۰ هزار و ۵۸ هکتار از مزارع غلات این شهرستان علیه «سن مادر» سمپاشی شده است.

تورج شمس برهان کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: کشاورزان این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، سمپاشی علیه آفت «سن مادر» را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

شمس برهان با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۵۸ هکتار از مزارع غلات این شهرستان علیه آفت «سن مادر» سم پاشی شده، افزود: مبارزه با این آفت نقش مهمی در کاهش پوره سن در مزارع گندم دارد و از طغیان این آفت در مزارع جلوگیری می‌کند.

او با اعلام اینکه امسال ۴۸ هزار و ۳۳۰ هکتار از مزارع زراعی شهرستان مهاباد به کشت گندم دیم و آبی اختصاص یافته، اضافه کرد: با توجه به بارش بهاره و رطوبت هوا احتمال بیماری‌های قارچی مانند زنگ گندم و لکه نواری در مزارع گندم وجود دارد و کشاورزان باید قبل از شیوع بیماری نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند.

این مقام مسئول به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

با توجه به بازدید‌های مستمر میدانی از اماکن زمستان‌گذران و روند ریزش سن مادری، اولین ریزش از ۶ فروردین از سطح شهرستان گزارش شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.