سرپرست نهاد خیرین سلامت علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا ، اقلام مورد نیاز برای مدیریت موج جدید همه گیری کووید ۱۹ اعلام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهدی اسدی سرپرست نهاد خیرین سلامت علوم پزشکی استان  گفت: با توجه به اوج گرفتن همه گیری بیماری کووید ۱۹ در موج چهارم این بیماری، نیاز مراکز درمانی و بهداشتی به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌ها و تجهیزاتی که برای مدیریت این همه گیری و ارائه خدمات بهتر به بیماران مبتلا مورد نیاز بوده در حال افزایش است.


بیشتر بخوانید


اسدی افزود: در همین راستا اقلام موردنیاز مدافعان خط مقدم مبارزه با این همه گیری در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی برای استحضار خیرین گرامی در وبگاه دانشگاه اطلاع رسانی شده است.

او عنوان کرد: اقلام حفاظت فردی مورد نیازمراکز بهداشتی و درمانی شامل ماسک p۱۰۰ با فیلتر، ماسک N۹۵، ماسک جراحی، لباس سرهمی و گان، محلول ضدعفونی دست و سطوح، عینک و شیلد محافظ، الکل ۷۰ درصد، دستکش (لاتکس، پلاستیکی، ونیل و نیتریل)، کاور کفش و آستین یکبار مصرف است.

 اسدی اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان و به تبع آن افزایش تعداد بیماران بد حال و نیازمند مراقبت‌های ویژه، دانشگاه ناچار است حداقل ۸ تخت مراقبت ویژه (ICU) به تخت‌های استان اضافه کند که علاوه بر فضای فیزیکی، کارکنان پشتیبانی و کادر درمانی نیازمند دستگاه‌ها و تجهیزاتی برای راه اندازی ICU است.

سرپرست نهاد خیرین سلامت علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: خیّرین محترم برای اطلاع از لیست کامل اقلام موردنیاز و حدود قیمت آن‌ها می‌توانند به صفحه اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت در وب سایت دانشگاه به آدرس https://b۲n.ir/w۸۹۳۱۶ مراجعه کنند.

او از تمام خیّرین داخل و خارج استان در جهت تهیه اقلام موردنیاز برای مبارزه با این ویروس منحوس تقاضای یاری کرد و گفت: خیّرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۶۰۰۰۳۰۰۳۰۰ و یا شماره کارت ۰۹۶۶-۰۰۰۹-۶۳۷۰-۵۸۹۴ در بانک رفاه کارگران واریز کرده و برای کمک‌های غیر نقدی به آدرس بجنورد، بلوار دولت، ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه و کد پستی ۹۴۱۴۹۷۵۵۱۶ ارسال کنند.

اسدی اظهار کرد: خیرین می‌توانند برای دریافت پاسخ پرسش‌های احتمالی از طریق شماره تماس ۳۱۵۱۱۱۹۰ (۰۵۸) با کارشناسان ذیربط تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.