شهردار مشهد گفت: در زمینه ی مقابله با کرونا، اقدامات شهرداری مشهد باید الگویی برای سایر شهرها باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد، در پست اینستاگرامی خود درباره ۱۴ روز سخت کرونایی شهر مشهد نوشت و گفت: در شرایط کرونایی یک سال گذشته و در مقابله با کرونا، مشهد در بین کلان شهر‌های ایران بهترین آمار را بدست آورده است، زیرا حالا دیگر شعار و باورمان این است که مشهد یک الگو برای سایر شهر‌ها است.

او افزود: شهرداری مشهد نقش مدیریت محور روی تمامی اتفاقات درون‌شهری ندارد؛ یعنی ما نمی‌توانیم برای نظارت روی اصناف، رفت‌وآمد مسافر یا فعالیت‌هایی که ارتباطی با حوزه کاری ما در مدیریت شهری ندارد، دستوری داشته باشیم؛ تلاش ما این است که در حوزه وظایف خود خدایی ناکرده سهل‌انگاری صورت نگیرد و بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

شهردار مشهد ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی؛ جایی که به همراهی شما همشهریان به‌شدت نیازمندیم. درخواستی را هم از اعضای شورای اسلامی شهر داشتیم تا در صورت موافقت، کارکنان الیت به‌عنوان نیرو‌های کنترل جمعیت مترو و اتوبوس استفاده بشوند تا از شلوغی در سیستم حمل‌ونقل عمومی جلوگیری کنیم.


بیشتر بخوانید


کلائی بیان کرد: درباره کارکنان شهرداری هم باید خدمتتان عرض کنم که ما از دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا تبعیت می‌کنیم، یعنی همان قانون یک‌سوم و در مواردی پنجاه‌درصد حضور کارکنان، پس این‌که کارکنان شهرداری صددرصدی دارند کار می‌کنند، حرف درستی نیست.

او تصریح کرد: برای پروژه‌های عمرانی هم ما از تعداد شاغلین در پروژه‌ها کم کرده‌ایم و به‌صورت شیفتی مشغول به فعالیت هستند، اما این‌که پروژه‌ها تعطیل شدند هم ادعای درستی نیست. زیرا واقعا تاخیر در عملیاتی شدن پروژه‌ها می‌تواند آثار منفی برای شهر داشته باشد و سعی می‌کنم با کمترین تاخیر قول‌های خود درباره عملیاتی شدن پروژه‌ها را عملی کنیم.

شهردار مشهد تاکید کرد: من و همکارانم هم قول می‌دهیم تا در آنچه وظیفه ما در شهرداری مشهد است کم نگذاریم. شما هم لطفا با رعایت توصیه‌های بهداشتی مواظب خود و خانواده عزیزتان باشید.

کلائی اظهار کرد: امیدوارم در مقابل هم متولیان بهداشت هم در زمینه تامین واکسن موفقیت‌های بیشتری به دست بیاورند تا زودتر از شر این حال ناخوش راحت شویم.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.