با حضور استاندار هرمزگان ۱۲ طرح درشهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، استاندار هرمزگان از افتتاح ۱۲ طرح در بندرلنگه و آغاز عملیات ساخت یک طرح دیگر در این شهرستان خبر داد.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت: طرح آبرسانی روستای کوهین بندرلنگه به نمایندگی از ۱۱ طرح آبرسانی روستایی در این شهرستان افتتاح شد.

همتی افزود: این طرح‌ها با ۷۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب، شش مخزن به ظرفیت هزار و ۳۱۰ متر مکعب و ۲۵ حوضچه برای آبرسانی به ۱۸ روستا اجرا و ساخته شده است.

او گفت: برای این طرح‌ها در مجموع بیش از ۲۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

استاندار هرمزگان افزود: در چهار سال اخیر اقدامات کم نظیر و بسیار مهمی برای تامین آب پایدار در هرمزگان صورت گرفته و در حال حاضر معادل نیمی از مصرف آب در هرمزگان از طریق شیرین سازی آب دریا تامین می‌شود.

همتی افزود: بیش از دو دهه خشکسالی، شرایط آبرسانی در این استان را سخت کرده است و تا حد امکان باید از طرق آب شیرین کن، آبرسانی پایدار و مطلوب انجام شود.

او گفت:مرکز خدمات جامع سلامت روستای سایه خوش بندرلنگه با هزینه ۷۰ میلیارد ریال و با کمک خیران از دیگر طرح‌هایی بود که امروز به بهره برداری رسید.

استاندار هرمزگان گفت: این مرکز با مساحت ۵۷۰ مترمربع شامل بخش‌های بستری اطفال، زنان و مردان و همچنین بخش‌های دندان پزشکی، مامایی، تزریقات، آزمایشگاه و نمازخانه، آماده خدمات رسانی به جمعیت نزدیک به شش هزار نفری این منطقه و روستا‌های اطراف آن است.

همتی افزود: همچنین عملیات اجرایی بخش دوم بلوار ساحلی بندرلنگه به طول ۷۰۰ و عرض ۴۰ مترآغاز شد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.