معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه در استان به ۲۰۰ تخت افزایش یافته و این تعداد باز هم افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دکتر نوری شادکام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در ابتدای هفته افزایش مختصر آمار بیماران مبتلا به کرونا را شاهد بودیم، اما این آمار در روز‌های اخیر با افزایش شدیدتری مواجه شده است.

او افزود: مراجعه بیماران بدحال به اورژانس نیز با افزایش همراه بوده و بر این اساس نیاز به تخت مراقبت ویژه افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای درمان همه بیماران کرونایی اظهار داشت: تعداد تخت‌های عفونی در سطح استان به هزار و ۲۰۰ و مراقبت ویژه به ۲۰۰ تخت افزایش یافت. با توجه به نگرانی نسبت به افزایش بیماران بدحال باید تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه را در هفته آینده به ۲۵۰ برسانیم.

نوری شادکام ادامه داد: واکسیناسیون در کشور هنوز به نقطه قابل توجهی نرسیده و تعداد افرادی که واکسینه شده اند، بسیار کم است و بر این اساس تا چند ماه آینده نمی‌توانیم به واکسینه شدن جمعیت قابل توجهی از مردم امیدوار باشیم.

او بر لزوم استمرار در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: تنها با رعایت این دستورالعمل هاست که می‌توانیم از جان خود و عزیزانمان محافظت کنیم. از مسئولان کشوری هم می‌خواهیم توجه جدی به واکسیناسیون مردم عزیز داشته باشند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار