متخصص بیماری‌های عفونی گفت: دورهمی‌های خانوادگی افراد زیادی را به ویروس کرونا مبتلا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا قاسمی راد متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: تعداد زیادی از همشهریان و هموطنان ما دچار ویروس کرونا شدند که این آمار هر روز افزایش می‌یابد.

قاسمی راد افزود: برای کنترل بیماری کرونا کادر درمان و گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بیماریابی می‌کنند و با مثبت شدن تست افراد، کادر درمان سریع به ردیابی افراد در تماس با این بیماران می‌پردازند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: هنگامی که کادر درمان افراد در تماس با بیمار کرونایی را پیدا کردند با تست گیری از آن‌ها موارد ابتلا مشخص می‌شوند.

او ادامه داد: با مشخص شدن افراد مبتلا، کادر درمان تذکر‌های لازم را به آن‌ها می‌دهند تا افراد بیشتری را به ویروس کرونا مبتلا نکنند.

قاسمی راد گفت: درمان زودهنگام بیماری کرونا مهم‌ترین اصل درمان است. لذا افراد دارای علائم این بیماری با مراجعه به مراکز بهداشتی و انجام تست کرونا در صورتی که درمان سرپایی نیاز دارند، در منزل قرنطینه شوند.

او گفت: بعضی افراد نیاز به بستری ندارند و با انواع ویتامین ها، توصیه ها، استراحت و تغذیه مناسب و قرنطینه در منزل درمان می‌شوند.

قاسمی راد تصریح کرد: نکته مهم آن است که افراد اقدام اولیه برای شناسایی میزان آسیب ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را داشته باشند.

او تصریح کرد: هنگام قرنطینه افراد باید اصول مراقبتی را برای اینکه بیماری کرونا را به دیگران منتقل نکنند، رعایت کنند.

قاسمی راد گفت: بهداشت دست یکی از ارکان پیشگیری است و دست از طریق ترشحات تنفسی و محیط آلوده می‌شود.

او اظهار داشت: دورهمی‌ها باعث ابتلا خانوادگی افراد به ویروس کرونا می‌شود و دورهمی‌ها خیلی خطرناک است.

قاسمی راد گفت: این ویروس اغلب از طریق تنفس منتقل می‌شود و بعضی افراد تفکر اشتباه دارند که فقط با ماسک زدن این ویروس به آن‌ها منتقل نمی‌شود در حالی که باید از دورهمی‌ها در محیط بسته نیز پرهیز کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: طبق تحقیقات در ساعت‌های متوالی اگر افرادی حتی با فاصله و ماسک در یک محیط بسته کنار هم باشند به ویروس کرونا آلوده می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.