مبارزه با پوره‌های یک روزه ملخ صحرایی در روستای کوهک شهرستان گناوه آغاز شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گناوه ظهر امروز حین عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی در روستای کوهک شهرستان گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  گفت: ملخ‌های صحرایی در هفته دوم فروردین به شهرستان گناوه به ویژه در روستای کوهک و جاده این روستا به سمت رود شور وارد شدند و مبارزه علیه آن‌ها صورت گرفت.

عباس تخم افشان ادامه داد: با توجه به تخم ریزی‌های صورت گرفته و پیش‌بینی سازمان جهاد کشاورزی، امروز عملیات مبارزه در ۵۰ هکتار از اراضی روستای کوهک شروع شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گناوه افزود: در این عملیات پوره‌های یک روزه ملخ مشاهده شد و اکنون همکاران در حال مبارزه با آن‌ها هستند از همه کشاورزان و اهالی روستا تقاضا داریم برای مبارزه همکاری کنند.

 مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: بعد از ریزش ملخ‌های صحرایی در فروردین امسال که بیشتر کانون این ریزش در منطقه کوهک شهرستان گناوه و سپس شهرستان دیلم، دشتستان و بوشهر بود، امروز شاهد خروج اولین پوره‌ها بودیم.

احمد سبحانی افزود: دست‌کم ۲۰ تا ۲۵ روز دیگر هم خروج پوره‌ها ادامه دارد، بنابراین مبارزه که امروز آغاز شده است، ۲۰ تا ۲۵ روز دیگر ادامه خواهد یافت.  

او بیان کرد: اگر ریزش مجدد ملخ‌ها صورت بگیرد باید با ملخ‌های بالدار هم مبارزه کنیم.

 مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: اکنون، چون کانون ملخ‌ها شناسایی شده‌اند و پوره‌ها کوچک هستند، عملیات مبارزه به طور معمول انجام خواهد گرفت و مشکل خاصی برای کنترل نخواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


سبحانی ادامه داد: وظیفه اصلی ما در این مقطع ردیابی دقیق محل پوره‌های ملخ است تا عملیات مبارزه در کانون‌ها انجام گیرد، ولی چون دقیق کانون‌های ریزش مشخص نیست، معلوم نیست چه سطحی مبارزه انجام خواهد گرفت.

او گفت: می‌توان انتظار داشت با توجه به اینکه ریزش ملخ‌ها در عرصه وسیع اتفاق افتاده است بنابراین مبارزه هم در سطح وسیع خواهد بود.

 مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: اکنون ملخ‌ها در سنی هستند که تغذیه زیادی ندارند به همین علت به عرصه‌های کشاورزی و باغی شهرستان گناوه خسارتی وارد نشده و تلاش‌ها بر این است که در ادامه اگر ریزش جدیدی اتفاق افتاد به سرعت  مبارزه انجام گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.