معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت:تاکنون در ۵۱۷ هکتار از اراضی شهرستان‌های مختلف علیه ملخ مبارزه صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: بامداد امروز عملیات مبارزه با ملخ در سطح ۲۶۴هکتار صورت گرفت که شامل ۱۶۴ هکتار در شهرستان دیلم و ۱۰۰هکتار در شهرستان بوشهر  می‌شود.

او با اشاره به اینکه مبارزه با این آفت به صورت زمینی و شبانه انجام می‌گیرد، افزود: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در استان به ۵۱۷ هکتار رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه نخستین گزارش ورود ملخ به استان پنجم فروردین داده شد، ادامه داد: تاکنون شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر و دشتستان تحت تاثیر ملخ قرار گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید


عمرانی عنوان کرد: هنوز ملخ‌های صحرایی به مزارع و باغ‌های استان خسارت نزده‌اند اما در صورت تخم ریزی و ظاهر شدن پوره‌ها امکان بروز خسارت وجود دارد.

ملخ صحرایی یکی از خطرناک‌ترین آفت‌های نباتی است. یک ملخ ماده در طول دوره رشد خود می‌تواند، ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخم بگذارد و هر روز معادل وزن خود از گیاهان زراعی، باغی و مرتعی تغذیه کند. به طور مثال اگر وزن یک ملخ ۲ گرم باشد ۲ گرم در روز می‌تواند تغذیه کند.

بعد از حدود ۵۷ سال، در سال۱۳۹۷ حمله گسترده ملخ‌ها از شمال تا جنوب استان یعنی از دیلم تا دیر را در برگرفت و نوار ساحلی استان بوشهر به جز کنگان و عسلویه را درگیر کرد.

آخرین حمله ملخ‌ها به کشور اوایل آذر ۱۳۹۹رخ داد که هم استان بوشهر و هم استان خوزستان درگیر شدند.

در استان بوشهر، شهرستان‌های دیلم و گناوه با این آفت دست به گریبان بودند که ۱۸۵ هکتار مبارزه در این شهرستان‌ها انجام شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.