جعفری گفت: باید مهارت‌های مورد نیاز بازار کار به افراد متقاضی آموزش داده شود تا اشتغال در کردستان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه شورای مهارت استان کردستان با بیان اینکه استان ما نیازمند تربیت نیرو‌های فنی و دارای مهارت است، افزود: تلاش دستگاه‌های متولی مهارت آموزی و از جمله سازمان فنی حرفه‌ای باید تربیت نیروی کار ماهر و آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار باشد.

او با بیان اینکه هدف از تشکیل شورای مهارت ایجاد بستر و سازوکار‌های مناسب برای ایجاد اشتغال است، گفت: باید همه امکانات و توانایی‌های موجود در بخش دولتی و خصوصی را برای تحقق اهداف اشتغال آفرینی مورد بهره برداری قرار داد و هیچ فرصتی در این راستا نباید از دست برود.

جعفری بیکاری را یکی از معضل‌های اساسی جامعه و یک تهدید عنوان کرد و اظهار داشت؛ مهارت آموزی تنها شرط تحقق اشتغال نیست و در کنار آن باید به امر تولید با کیفیت، بازار فروش و صادرات نیز توجه کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان فعال کردن ظرفیت‌های مغفول مانده در امر اشتغال را نیز حایز اهمیت برشمرد و گفت: صنایع و مشاغلی نظیر فرشبافی از دیرباز در استان وجود داشته و امروز می‌توان این ظرفیت را با توان هرچه بیشتر مورد حمایت قرار داد.

جعفری در ادامە بە ظرفیت‌های بازار کار اقلیم کردستان عراق و نیاز آن بازار به نیروی کار ماهر اشاره کرد و افزود؛ هم اکنون افراد زیادی از استان کردستان در مشاغل گوناگون اقلیم کردستان عراق به کار مشغول هستند و باید نیاز سنجی‌های لازم از طریق شرکت‌های کاریابی برای تامین نیروی کار آنان صورت گیرد.

او ادامه داد: میزان درآمد افراد در اقلیم کردستان عراق بالاست حتما نیروی کار ماهر می‌تواند درآمد بیشتری کسب کند که از این فرصت باید نهایت بهره را برد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.