مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: کار برداشت محصولات زراعی گندم و جو از سطح ۴ هزار و ۶۵۰ هکتار اراضی کشاورزی دلگان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، شهناز رفعت پور  مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: پیش بینی می‌شود گندمکاران شهرستان تا پایان فصل ۱۲ هزار تن گندم برداشت و روانه بازار مصرف کنند.

شهناز رفعت پور افزود: کشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری ۶۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان را به کشت جو اختصاص داده اند که پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۹۷۵ تن جو نیز برداشت کنند.

رفعت پور تصریح کرد: کار کاشت گندم در شهرستان درآبان ماه انجام و عملیات برداشت آن از نیمه دوم فروردین آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم شهرستان را انجام می‌دهند گفت: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نیز به مانند سنوات گذشته به صورت تضمینی توسط دولت خریداری می‌شود.

حبیب الله طوقی، مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دلگان نیز گفت::بیشترین ارقام گندم کاشت شده در شهرستان دلگان از نوع سیروان، سارِنگ، نارین، افق، چمران ۲ و ارقام محلی است که بیشترین سطح زیر کشت گندم در منطقه چاه شور و بخش مرکزی دلگان اجرا شده است.

شهرستان دلگان با داشتن حدود ۲۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی به عنوان قطب کشاورزی در استان مطرح است که ۱۵ هزار هکتار اراضی آن به کشت محصولات زراعی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.