رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز ۴ هزار و ۳۴۵ نفر بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان آذربایجان شرقی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: یک هزار و ۶۰۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان آذربایجان شرقی  بستری هستند و این رقم نسبت به بیشترین بستری‌ها که در پیک سوم در آبان ماه پارسال تجربه کردیم ۸ درصد افزایش یافته است.

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند که بیشترین رقم در میزان بستری‌های روزانه طی امسال است.

صومی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ نفر بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست دادند و ۳۰۴ بیمار بستری هم در بخش‌های ویژه به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند که هر لحظه ممکن است دچار مشکل شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه ۵ درصد بستری‌های کرونایی در استان آذربایجان شرقی فوت کرده اند گفت: پیش بینی می‌شود شیب صعودی بیماری در ۲ هفته اول اردیبهشت ادامه داشته باشد و امیدواریم با افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله اجتماعی وضعیت بهتر شود.

 صومی گفت: ۸ هزار تخت فعال در استان آذربایجان شرقی وجود دارد و در شرایط خاص ۴ هزار تخت را می‌توان به بیماران کرونایی اختصاص داد.

او گفت: بیماران کرونایی به شدت نیازمند دستگاه اکسیژن هستند که از این ۴ هزار تخت فقط ۲ هزار و ۵۰۰ تخت جوابگوی نیازمندان به اکسیژن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص میزان واکسیناسیون گروه اول نیز گفت: تا به امروز ۴۱ هزار و ۵۳۶ نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.