آقازاده گفت: ایجاد دو پست برق تا سال آینده زمینه ایجاد ۱۰۰ واحد صنعتی را در شهر صنعتی کاوه مهیا خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در سفر به شهرستان ساوه در جلسه هم‌اندیشی بررسی مشکلات صنایع شهرک صنعتی کاوه گفت: ایجاد دو پست برق از طریق فاینانس و به صورت مشارکتی زمینه ایجاد صد واحد صنعتی را تا سال آینده در شهر صنعتی کاوه مهیا خواهد کرد.

آقازاده با اشاره به اینکه تامین برق مورد نیاز صنایع استان از تعهدات وزارت نیرو است افزود: تامین برق واحد‌های تولیدی در شهر صنعتی کاوه به عنوان یک زیر ساخت اساسی موجب رونق تولید و خودکفایی اقتصادی خواهد شد.

او اضافه کرد: کمبود برق در منطقه ویژه اقتصادی کاوه از موانع تولید است و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت صنایع، تامین برق مورد نیاز کارخانه را در دستور کار قرار دهیم تا شایستگی از تولیدات و اشتغال منطقه حمایت شود.

استاندارمرکزی در خصوص تامین مسکن کارگران این منطقه هم گفت: با جانمایی زمین در محدوده‌ی طرح جامع شهری و از طریق طرح اقدام ملی مسکن و اولویت نیرو‌های بومی در ساوه و کارگران، می‌توان مسکن مورد نیاز آنان را تامین کرد.

او ادامه داد: تحقق مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌های تولید باید اولویت اصلی برنامه‌های همه مدیران قرار بگیرد و تعامل نزدیک مسئولان و تولید کنندگان می‌تواند به رفع مشکلات واحد‌های صنعتی کمک شایانی کند.

استاندار مرکزی در این سفر کلنگ فاز اول ساخت طرح تولید رنگ آستر خودرو در یک واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال ۴۰۰ نفر و افزایش آن به ۲ هزار نفر را در شهرستان ساوه به زمین زد.

امام جمعه ساوه هم در جلسه بررسی مسایل و مشکلات واحد‌های تولیدی شهر صنعتی کاوه گفت: حضور مستمر و میدانی مدیران استانی در شهرستان و پیگیری عملی مشکلات در حوزه‌ی تولید می‌تواند به تحقق شعار سال در رفع موانع تولید کمک کند.
***
حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: مجلس در لایحه بودجه سال برای محرومیت زدایی در کشور ۱۹ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است که سهم شهرستان‌های ساوه و زرندیه ۹۵ میلیارد تومان است.

حجت الاسلام سبزی با اشاره به مشکلات تردد کارگران شهر صنعتی کاوه بر احداث محوری جایگزین در حدفاصل بیمارستان چمران تا این شهر صنعتی تاکید و تامین مسکن کارگران را نیاز اساسی در زمینه جبران کمبود نیروی کار کارخانه‌ها عنوان کرد.

اله داد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم رشد ۱۹درصد شهر صنعتی کاوه را نشانه افزایش تولید دانست و با اشاره به وضعیت کاهش نزولات اسمانی از احتمال خاموشی‌های مکرر در تابستان امسال خبرداد و از مدیران صنایع خواست برای کاهش بار مصرفی، برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.