کمیسیون آمریکا با ادعای عدم آزادی مذهبی در روسیه و هند، خواستار اضافه شدن این دو کشور به لیست سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل آمریکا با ادعای عدم وجود آزادی مذهبی در روسیه، هند، سوریه و ویتنام خواستار اضافه شدن این کشور‌ها به «لیست سیاه کشور‌های بدون آزادی مذهبیِ آمریکا» شد.

این کمیسیون مستقل از دولت و کنگره عمل می‌کند و اکنون با ادعای اینکه این کشور‌ها آزادی مذهبی ندارند، خواستار آن شد که نام آنها در لیست «کشور‌های دارای نگرانی ویژه» گنجانده شود.

در حال حاضر آمریکا که به دنبال مداخله در امور کشورهای دیگه به بهانه عدم آزادی مذهبی است، کشور‌های «میانمار، چین، اریتره، ایران، نیجریه، کره شمالی، پاکستان، عربستان سعودی، تاجیکستان و ترکمنستان» را در این لیست قرار داده است.

این دومین سالی است که این کمیسیون خواستار قرارگیری نام هند در این لیست شده و اکنون مناقشات بسیاری نیز به همراه داشته است.

در گزارشی از سوی این کمیسیون ادعا شده است: «شرایط آزادی مذهبی در هند همچنان در مسیری منفی ادامه داشته و سیاست‌های دولت نقض سیستماتیک و فاحش آزادی مذهب را ارتقا داده است.»

همچنین در این گزارش آمده است «بحرین، سودان و آفریقای مرکزی» نیز دیگر در معیار وزارت امورخارجه قرار نمی‌گیرند. هر سه کشور سال گذشته نیز برای قرار گرفتن در این لیست نام برده شده بودند.

این در حالیست که به تازگی هند درخواست اعضایی از یک هیئت دولتی آمریکا برای بررسی آزادی‌های مذهبی در کشورش را رد کرد و گفت چنین آژانس‌های خارجی، جایگاهی برای بررسی حقوق قانون اساسی شهروندان ندارند.

وزیر خارجه هند گفته است دولت به شدت با جمع آوری اطلاعات از سوی این کمیسیون که اطلاعات اندکی در زمینه حقوق شهروندان هندی دارد، مخالف است و آن را مغرضانه می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۴:۵۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
آمریکا در مورد مذهب چیزی برای گفتن ندارد. چون با دارا بودن پنجاه عدد قانون اساسی اصولا فاقد قانون اساسی است. آمریکا خوراکش برده فروشیست نه مذهب.
آخرین اخبار