دولت آمریکا اعلام کرد به سودان برای تسویه بدهی‌هایش در بانک جهانی کمک مالی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» امروز (جمعه) اعلام کرد به سودان برای پرداخت بدهی‌هایش در بانک جهانی کمک مالی کرده است.

بنابر اعلام خبرگزاری فرانسه مقامات آمریکایی اعلام کردند: «در سفر به سودان توافقی برای کمک به این کشور از سوی وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا امضا شد.»

خزانه‌داری آمریکا روز گذشته مبلغ ۱.۱۵ میلیارد دلار کمک مالی به سودان حواله کرد.

وزیر خزانه‌داری کنونی آمریکا در این باره مدعی شد: «سودان به کمک‌های مالی نیاز دارد تا اصلاحاتی در زمینه اجتماعی برای مردمش انجام دهد. این کمک سودان را یاری می‌کند تا یک قدم در تسویه بدهی‌های خود برداشته و در زمینه اقتصادی در جامعه جهانی وارد شود.»

مهر ماه سال گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا اعلام کرد پس از اقدام دولت سودان در پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به آنچه "قربانیان تروریسم در آمریکا" خوانده نام سودان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم خارج می‌شود.

پیش از آن مقامات آمریکا و سودان اعلام کرده بودند که قصد دارند به توافقی دست یابند که به موجب آن نام خارطوم از لیست کشور‌های حامی تروریسم حذف شود.

سال ۱۹۹۳ (۱۳۷۲) سودان زمانی که «عمر البشیر» حاکم آن بود به دلیل ارتباط با گروه تروریستی القاعده در لیست سیاه آمریکا به عنوان کشوری حامی تروریسم قرار گرفت. این کشور سه دهه در این لیست قرار داشت و ارتباط مالی‌اش با بانک‌های جهانی قطع بود.

دولت‌های عربی امارات، بحرین، سودان و مراکش پیش از این روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را با وساطت دولت ترامپ علنی کردند. این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در گروی بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار