مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : دستگاه سونوگرافی داخل عروقی دیروز وارد استان شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با پیگیری‌های یکساله مدیران دانشگاه بالاخص معاونت غذا و دارو و مدیریت تجهیزات پزشکی و اعلام نیاز مستمر از سوی گروه قلب و عروق دانشگاه، بالاخره دستگاه سونوگرافی داخل عروقی intravascular ultrasound (IVUS) دیروز وارد استان شد.

️او گفت : دستگاه سونوگرافی داخل عروقی یک روش تشخیصی تهاجمی برای مشاهده قسمت‌های داخلی شریان کرونری است که با ارائه تصویری REAL-TIME از داخل شریان، درجه میزان تغییرات ضخامت شریان را نشان می‌دهد.

️شیرزادیان افزود : از IVUS برای بررسی نتایج آنژیوپلاستی، تصویربرداری از پوشش شریان، قرارگیری استنت ها، دیدن تجمع‌هایی که ممکن است در طی آنژیوپلاستی از دست رفته باشند، "تنگی‌های مجدد عروق" (عود تجمع پلاک که ممکن است قبلاً برداشته شده باشد) که می‌تواند بسیار مفید و ارزشمند باشد، استفاده می‌گردد.

️او افزود : با هماهنگی انجام شده مقرر است عملیات نصب، راه اندازی و آموزش این دستگاه در روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه با حضور متخصصین و کارشناسان مربوطه در مرکز آموزشی درمانی امام علی (ع) انجام پذیرد.

️شیرزادیان گفت : تعداد بسیار معدودی از این تجهیزات وارد کشور گردیده و ارزش ریالی تقریبی این دستگاه نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.