رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:تاکنون در استان ۴۱ هزار و ۵۳۶ نفر واکسن در یافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت شعار این هفته را «ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم تر» بیان کرد وگفت: در شرایط کنونی تزریق عادلانه واکسن بسیار اهمیت دارد و ما سعی کرده ایم قانون را در این ارتباط رعایت کنیم و با متخلفان به شدت برخورد کنیم.

اوافزود: تاکنون حدود ۷۰ درصد از کادر بهداشت و درمان دولتی و زیر نظر نظام پزشکی در استان واکسن دریافت کرده اند و بقیه نیز به زودی واکسینه خواهند شد.

اوگفت: کارکنان اورژانس، سالمندان در حال نگهداری در مراکز نگهداری سالمندان، جانبازان هفتاد درصد و ۵۰ درصد، کارکنان ارامستان ها، کارکنان آزمایشگاه‌ها و پزشکی قانونی، پاکبانان، بیماران خاص شامل بیماران سرطانی در حال شیمی درمانی، بیماران دیالیزی، پیوندی شامل پیوند کبد، کلیه، قلب و ریه، بیماران هموفیلی، تالاسمی ماژور، ام اس، فیبروز افرادی هستند که تا کنون واکسن دریافت کرده اند و دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز  افزود: در حال حاضر هزار و ۶۰۶ نفر در استان بستری هستند که این میزان بستری نسبت به پیک موج سوم حدود ۸ درصد بیشتر است.

دکتر صومی بیان کرد: تعداد ۳۰۴ نفر از بیماران بستری در تخت‌های ویزه هستند و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۳ نفر در استان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

او  در خصوص محدودیت‌های کرونایی نیز گفت: بر اساس اینکه هفته اول اردیبهشت ماه نسبت به هفته چهارم فروردین شدت افزایش مبتلایان و بستری‌ها چه میزان باشد در ارتباط با محدودیت‌ها تصمیم گیری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار