روزه دارانی که قصد اهدای خون دارند بهتر است در ساعات اولیه روز برای انجام این اقدام خیرخواهانه اقدام کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صالحی فر مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه اهدای خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز همیشگی است که می‌تواند نجات بخش جان انسان‌های زیادی باشد، گفت : هرساله در ماه رمضان اهدای خون کاهش پیدا می‌کند و شیوع کرونا در این رابطه مزید بر علت شده است، بنابراین ما از شهروندان انتظار داریم نسبت به انجام این اقدام خیرخوانه بی تفاوت نباشند.

او گفت : همکاران ما در مرکز انتقال خون کرمانشاه از ۸ صبح تا ۸ و نیم شب به صورت یکسره حضور دارند و شب‌های قدر نیز از ۸ صبح تا ۱۱:۳۰ شب آماده خونگیری از روزه داران عزیز هستند.

او افزود: در ماه رمضان که کمک به نیازمندان و اهدای نذورات بیشتر می‌شود چه بهتر است که این کمک‌ها و نذورات را به بیمارانی داشته باشیم که در انتظار هستند تا به با اهدای خون به زندگی برگردند.

صالحی فر ذخایر خون استان را هم اکنون به اندازه نیاز ۴ و نیم روز دانست و افزود: با توجه به اینکه فرآورده‌های خونی طول عمر محدود دارند، اگر این فراورده‌ها جایگزین نشوند با مشکل مواجه می‌شویم، چرا که روزانه ۲۰۰ واحد خون مورد نیاز مراکز درمانی استان است.

مدیرکل انتقال خون استان به روزه دارانی که قصد اهدای خون دارند ادامه داد: شب قبل از اهدای خون و سحری مایعات بیشتری مصرف کنند، همچنین بهتر است در ساعات اولیه روز برای اهدای خون مراجعه کنند.

صالحی فر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار و ۳۰۰ نفر به مرکز انتقال خون کرمانشاه مراجعه کرده اند که ۳ هزار و ۵۲۲ نفر از این افراد شامل ۱۶۵ خانم و ۳ هزار و ۳۵۷ خانم موفق به اهدای خون شده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.