مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه در فصل سرد سال نیاز به فرآورده‌های خونی بیشتر می‌شود، هم اکنون در همه گروه‌های منفی با کمبود ذخایر خونی مواجه هستیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صالحی فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه خون‌های اهدا شده مدت کوتاهی قابل نگهداری است، گفت : بنابراین اهدا خون باید به صورت مستمر انجام شود.

او با اشاره به اینکه در فصل زمستان نیاز به خون بیشتر و اهدا کننده کمتر می‌شود، گفت : در حال حاضر روزانه به ۲۰۰ واحد خون نیاز داریم و باید حداقل به اندازه ۵ روز ذخیره خونی داشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان با دعوت از کارمندان، اصناف و همه مشاغل برای اهدا خون افزود: این آمادگی را داریم که در صورت همکاری ارگان‌ها با اتوبوس سیار از اهدا کنندگان خونگیری انجام شود.

صالحی فر افزود: در حال حاضر در شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، دالاهو و صحنه مکان مناسبی برای خونگیری نداریم که در صورت همکاری خیران می‌توان نسبت به ساخت فضایی مناسب به منظور خونگیری در این شهرستان‌ها اقدام کرد.

او ادامه داد: در شهرستان‌های روانسر، کنگاور، اسلام آبادغرب، سنقر و کلیایی و جوانرود به صورت ماهانه و طبق زمانبندی مشخص با اتوبوس سیار خونگیری انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان افزود: همه مراحل خونگیری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود و شهروندان از این بابت نگرانی نداشته باشند.

 صالحی فر گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۴۵ هزار نفر به انتقال خون کرمانشاه مراجعه کرده اند که از این تعداد ۳۷ هزار نفر موفق به اهدا خون شدند، در این مدت ۴۰۰ نفر از بهبود یافتگان کرونا نسبت به اهدای پلاسما اقدام کرده اند.

او گفت: بیش از ۹۰ درصد اهدا کنندگان خون در استان کرمانشاه آقایان هستند که از این تعداد حدود ۵۰ درصد اهداء کنندگان مستمر هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.