مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: خطر طغیان آفت سن غلات مزارع استان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مهدی فتحی مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به شرایط حاد در زراعت استراتژیک گندم استان از نظر اقلیمی (نبود بارش و افزایش دما) خطر طغیان آفت سن غلات، مزارع استان را تهدید می‌کند.

او با اشاره به اینکه شرایط مناسب برای سمپاشی و محلول پاشی مزارع استان فراهم شده است، افزود: بسیج همگانی با استفاده از همه امکانات برای عملیات داشت و کنترل عوامل خسارت زای مزارع گندم و جو، اعلام شده است.

او اضافه کرد: در فرصت کوتاه باقی مانده تا تخم‌ریزی سن مادر، با حضور مداوم شبکه‌های مراقبت و کارشناسان فنی در عرصه، موجبات تشویق و الزام سمپاشی علیه این آفت و همزمان با آن، محلول پاشی با کود‌های npk و استفاده از علف کش فراهم شده و از هیچ رویکردی برای این امر مهم کوتاهی نمی‌شود.

فتحی با بیان اینکه اطلاع رسانی جامع از طریق مختلف و با بهره گیری از همکاری اعضای شورای کشاورزی شهرستان‌ها انجام شده است، ادامه داد:با شرایط کم بارشی ایجاد شده در سال جاری، تا قبل از گرم‌تر شدن دمای هوا و بروز تنش رطوبتی در مزارع، باید کشاورزان توجیه و به کنترل سن مادر و علف‌های هرز ترغیب شوند.

مسئول روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: بی شک بهره مندی از مزایای کشاورز کارت برای تامین سموم، در این ارتباط بسیار تاثیرگذار و راهگشا است.

این مقام مسئول اذعان کرد: با گرمتر شدن هوا و کاهش احتمال بارندگی‌های بهاره و طغیان پوره‌های سن در مزارع، با آلودگی وسیع‌تری در سطح استان و کاهش انگیزه کشاورزان مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.