فرمانده انتظامی کرمانشاه از اجرای طرح مقابله با سرقت با محوریت پلیس آگاهی در شهر‌های مختلف خبر داد و گفت : با اجرای آن، ۸۶ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف و به صاحبانشان عودت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت : یکی از نتایج طرح مقابله با سرقت انهدام ۱۲ باند سرقت شامل ۵ باند سرقت منزل و مغازه، ۵ باند سرقت خودرو و ۲ باند سرقت سیم برق بود.

او گفت : در این راستا ۲۳۰ فقره سرقت که حدود ۱۶۰ فقره آن مربوط به منزل و مغازه بود کشف شد.

 جاویدان ادامه داد: انواع لوازم خانه و آشپزخانه، طلاجات، برنز و وسایل زینتی، پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله وسایلی است که سارقان منزل و مغازه به سرقت برده‌اند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه افزود: سارقان خودرو نیز عمدتا قطعات و محتوای آن‌ها شامل باطری، لوازم یدکی، سنسورها، لاستیک، درب، کاپوت، ضبط و ... را سرقت کرده بودند.

او گفت: سارقان حرفه‌ای سیم برق نیز ارزش اموال مسروقه‌ای که از ان‌ها کشف شده به بیش از ۳ میلیارد ریال می‌رسد.

 جاویدان ارزش مجموع اموال مسروقه کشف شده را ۸۶ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: بخش عمده‌ای این کشفیات به صاحبانشان عودت شده است.

انهدام باند حرفه‌ای قاپ زنی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند قاپ زنی و کشف ۶۵ فقره سرقت از آن‌ها در شهر کرمانشاه نیز خبر داد.

او افزود: رسیدگی به موضوع پس از وقوع چند مورد سرقت گوشی موبایل و کیف قاپی در شهر کرمانشاه توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ سرقتی در دستور کار قرار گرفت تا اینکه ماموران پلیس آگاهی شهرستان کرمانشاه توانستند مخفیگاه یکی از اعضای باند که یک زن بود را شناسایی کنند.

 جایدان با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی این شخص را دستگیر کردند، افزود: فرد دستگیر شده ضمن اعتراف به ارتکاب سرقت اعلام کرد ۲ همدست دیگر نیز داشته است.

فرمانده انتظامی کرمانشاه ادامه داد: ماموران با راهنمایی صورت گرفته به سراغ دیگر اعضای باند رفته و در عملیات جداگانه آن‌ها را دستگیر کردند.

او با بیان اینکه سارقان دستگیر شده به ارتکاب ۶۵ فقره سرقت گوشی تلفن همراه، وسایل داخل خودور، کیف قاپی و ... اعتراف کردند، از کشف تعداد زیادی اموال مسروقه به ارزش ۱۵ میلیارد ریال از مخفیگاه سارقان خبر داد.

 جاویدان از معرفی سارقان دستگیر شده به دستگاه قضایی برای صدور احکام لازم خبر داد و گفت: خودرو پژو ۲۰۶ سرقتی نیز از اعضای باند کشف شد .

کشف یک میلیون و ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در پاوه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف یک میلیون و ۲۰۰ هزار نخ سیگار و ۸ هزار پاکت توتون قاچاق در شهرستان پاوه خبر داد.

علی اکبر جاویدان گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مامورران انتظامی شهرستان پاوه طی دو ماموریت جداگانه در "نوسود و پاوه" موفق به کشف دو محموله سیگار و توتون قاچاق شدند.

او افزود: در ماموریت اول که با مشارکت تیم‌های انتظامی شهرستان "پاوه" و گروهان مرزی "نوسود" اجرا شد، ماموران پس از اطلاع از محل دپوی کالای قاچاق در یکی از روستا‌های بخش "نوسود" در یک عملیات ضربتی قبل از تخلیه انبار ۵۸۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و ۳ هزار پاکت تنباکو کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در پی اطلاع ماموران از تردد یک دستگاه تویوتا حامل بار قاچاق سیگار و تنباکو در محدوده "دوریسان" پاوه، اکیپی از ماموران با اجرای طرح مهار به منظور توقیف خودرو به محل اعزام و راننده خودرو با دیدن ماموران بدون توجه به دستور ایست اقدام به فرار کرد که ماموران با شلیک تیر هوایی موفق به متوقف کردن خودور شدند.

 جاویدان گفت: در بازرسی از این خودرو ۶۴۰ هزار نخ سیگار قاچاق و ۵ هزار پاکت تنباکو کشف و ضبط شد.

او ارزش این محموله‌های قاچاق را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در این رابطه ۴ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند .

دستگیری عامل تیراندازی در روستای قره حسن

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری عامل تیراندازی در روستای قره حسن این شهرستان خبر داد.

علیرضا دلیری افزود: به دنبال اعلام وقوع یک فقره تیراندازی منجر به جرح یک خانم از ناحیه پا با سلاح ساچمه‌زن در روستای قره حسن شهرستان کرمانشاه، موضوع در دستور کار مأموران پاسگاه انتظامی بیلوار قرار گرفت.

او افزود: مأموران پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و در یک عملیات غافلگیرانه، عامل اصلی تیراندازی را به سرعت دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: علت تیراندازی اختلافات خانوادگی بوده و فرد تیرانداز به دستگاه قضائی معرفی شد.

او گفت: برخوردی قاطعانه با افرادی که با انجام چنین رفتارهایی باعث ایجاد ناامنی در جامعه می‌شوند، خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.