معاون حمل‌ و نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: شرکت‌ها و موسسات مسافربری درخصوص حمل‌بار با اتوبوس‌های بین شهری ضوابطی دارند که ملزم به رعایت هستند.

 علیرضا جعفری معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: سقف مجاز حمل‌بار در جعبه برای اتوبوس‌های بین شهری ۱۶۰۰ کیلوگرم است. رانندگان به هیچ‌عنوان حق حمل‌بار را در داخل کابین و روی سقف اتوبوس ندارند.

او افزود: محموله‌هایی که در داخل جعبه حمل می‌شوند نباید بیش از ۴۰ کیلوگرم باشند. مسافران می‌توانند موارد تخلف رانندگان یا شرکت‌های مسافربری را از طریق سامانه ۳۰۰۰۱۴۱ به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اطلاع بدهند که این سامانه در تمامی نقاط کشور فعال است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان درخصوص رسیدگی به مشکلات مردمی، گفت: مسافران از زمان تهیه بلیت تا پایان سفر هرگونه مشکلی که با شرکت‌های مسافربری و یا رانندگان پیدا کنند را می‌توانند پیگیری کنند. ضمن اینکه همکاران ما در تمامی پایانه‌های سطح کشور آماده پاسخگویی به مشکلات مسافران هستند.

جعفری با توجه به وضعیت کنونی ویروس کرونا و شروع پیک چهارم به تشدید نظارت‌ها اشاره کرد و گفت: کلیه همکاران ما در شرکت‌های مسافربری مرتب نظارت دارند. شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شرکت‌ها و موسسات مسافربری ابلاغ شده و با شرکت‌هایی که تخلف می‌کنند برخورد جدی خواهد شد.

او در پایان باتوجه به نحوه مجازات متخلفان، بیان کرد: شرکت‌های متخلف که بیشتر از اندازه بار حمل می‌کنند سابقه آن‌ها بررسی می‌شود و برحسب نوع تخلفشان، ممکن است جریمه بشوند، یا از آن مسیر قطع خدمات بشوند و یا شرکت قطع خدمات شود، بنابراین همه چیز به سابقه فعالیت شرکت‌ها بستگی دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.