عرضه کالاهای اساسی نظیر مرغ ،برنج و روغن خوراکی در بازارهای شهرستان آبادان و خرمشهر به میزان تقاضای مردم در حال انجام است.

بیژن بداغی مدیر اداره صمت آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: روغن خوراکی به وفور در بازار یافت می شود و هیچ مشکلی در زمینه تامین روغن نداریم اما در چند روز گذشته با مشکل  کمبود مرغ مواجه بودیم به این دلیل که مصرف روزانه شهرستان آبادان ۱۷ تن مرغ بود اما فقط دو تن وارد شهرستان می شد.

او ادامه داد:از روز یکشنبه با هماهنگی هایی که انجام شد ، ۱۹ تن مرغ وارد شهرستان آبادان شد و دوشنبه حدود ۲۰ تن و دیروز ۲۴ تن مرغ در بازار این شهرستان  توزیع شد که با این روند  امیدواریم میزان عرضه و تقاضا برابر شود.

بداغی با اشاره به اینکه شهرستان آبادان فاقد کشتارگاه مرغ است تصریح کرد: در سال‌های گذشته، آبادان دارای کشتارگاه مرغ بود که در حال حاضر این کشتارگاه راکد است و   به شدت از افرادی که قصد سرمایه گذاری در ساخت کشتارگاه مرغ آبادان را دارند حمایت خواهیم کرد  و تسهیلات ماشین آلات با بهره کم را در اختیار سرمایه گذار متقاضی قرار خواهیم داد.

کمبود مرغ منجمد در بازار

این مقام مسئول  با بیان اینکه مرغ منجمد در بازار با کمبود مواجه شده است بیان کرد: یکی از مشکلات ما در استان خوزستان این است که تولید مرغ منجمد در استانهای دیگر انجام میشود و  ما باید آن را از استان های دیگر کشور تامین کنیم و بنا به ستاد تنظیم بازار، مرغ منجمد بین استان ها  توزیع نمی‌شود.

او در خصوص نظارت بر اجناس در بازار عنوان کرد :آبادان حدود ۱۷ هزار واحد صنفی دارد و از مردم تقاضا داریم که با هرگونه تخلفی اعم از گرانفروشی مواجه شدند آن را به ما از طریق سامانه ۱۲۴  گزارش بدهند و ما موظف هستیم موضوع را پیگیری کنیم.

او با بیان اینکه قیمت مصوب سیمان ۳۲هزارتومان است گفت:کارخانه سیمان در سطح شهرستان های آبادان و خرمشهر وجود ندارد و معمولا این کارخانه در کنار معادن و مواد اولیه آن احداث میشود ،به همین دلیل باکمبود سیمان مواجه هستیم و با متخلفانی که این کالا را به بیش از قیمت مصوب  عرضه کنند برخورد خواهیم کرد.

وجود کالا به میزان کافی  در بازار خرمشهر

نعیم مقدم مدیر اداره صمت خرمشهر گفت:روز شنبه ۹تن مرغ کشتار روز در بازار توزیع کردیم و امیدواریم تا پایان هفته در زمینه مرغ با مشکلی  مواجه نشویم.

او ادامه داد:برنج به وفور در شهرستان خرمشهر موجود است و از روز پنج شنبه اقدام به توزیع ۶۰تن برنج در بازار خواهیم نمود.

مدیر اداره صنعت ،معدن و تجارت خرمشهر در پایان  بیان کرد:از ابتدای ماه رمضان تاکنون حدود ۶۰تن روغن در بازار توزیع کردیم  و تمامی کالاهای اساسی مردم در بازار یافت می شود‌.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.