قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل درباره جزئیات بورس تحصیلی دانشجویان ایرانی در کشور چین توضیحاتی را ارائه کرد.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بورس تحصیلی کشور چین برای پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: سالانه کشور چین یک بورس تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که سازمان امور دانشجویان در این زمینه تصمیم گیری می‌کند.

او افزود: همکاری ایران با کشور چین در زمینه‌های علمی بسیار گسترده است و در حال حاضر حدود ۱۷۰۰ الی ۱۸۰۰ دانشجوی ایرانی در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور چین مشغول به تحصیل هستند.

سالار آملی تصریح کرد: پروژه‌های مشخصی در حوزه ارتباطات ایران و چین در دسترس است و ۸ کرسی زبان و ادبیات فارسی در کشور چین وجود دارد که اساتید ایرانی در آن جا فارسی و ایران شناسی تدریس می‌کنند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: چند پروژه علمی در خصوص وضعیت آب و هوایی از سه دانشگاه مهم ایرانی در کشور چین در حال بهره برداری است.

سالارآملی اضافه کرد: بخش بورسیه هم مربوط یه همکاری‌های علمی، بین المللی و دانشگاهی با کشور چین می‌شود که طی چند سال اخیر ادامه داشته است.

او درباره نحوه پذیرش دانشجویان ایرانی در کشور چین با توجه به ویروس کرونا گفت: از آن جایی که ویروس کرونا به صورت همگانی تمام جهان را درگیر کرده بنابراین نگرانی زیادی در این زمینه از بابت آموزش دانشجویان وجود ندارد و تمامی فعالیت‌ها به صورت مجازی ارائه می‌شود، اما در دانشگاه‌های کشور‌های اروپایی دانشجویان کارشناسی که در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند با وجود رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بازهم با نگرانی روبه رو هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار