مرگ پاکبان مشهدی در هاله‌ای از ابهام

خبر مرگ پاکبان مشهدی پس از تزریق واکسن کرونا در فضای مجازی انعکاس زیادی داشته و سؤال‌های زیادی را ایجاد کرده است، اما حقیقت ماجرا چیست؟

مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: مرگ پاکبان مشهدی ارتباطی به تزریق واکسن کرونا ندارد و باید علت مرگ این فرد مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

او افزود: معمولا قبل از تزریق واکسن کرونا تست پی سی آر از فرد گرفته نمی‌شود و فقط شرح حال بالینی از فرد گرفته می‌شود. درباره پاکبان مشهدی فوت شده نیز هیچ مورد مشکوکی در شرح حال بالینی قبل از تزریق واکسن گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: واکسن تزریق شده به پاکبان مشهدی واکسن سینوفارم ساخت چین و مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی است. این واکسن از واکسن‌های مؤثر برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به شمار می‌رود. استقبال از این واکسن به حدی است که گردشگران با هدف تزریق واکسن سینوفارم به ترکیه سفر می‌کنند.


بیشتر بخوانید


قلیان بیان کرد: احتمالی که می‌دهیم این است که پاکبان فوت شده هنگام تزریق واکسن کرونا مبتلا به بیماری کرونا بوده، ولی علائمی در فرد وجود نداشته و بعد از یک هفته علائم این بیماری در فرد بروز کرده است.

او تصریح کرد: تست پی سی آر این فرد بعد از تزریق واکسن کرونا مثبت بوده است در حالیکه وقتی واکسن تلقیح می‌شود نباید نتیجه تست مثبت شود.

انتهای پیام//م. م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار