۷ هزار و ۷۲۳ مهارت آموخته پارسال در مازندران رهگیری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید حسین درویشی مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران از رهگیری ۷ هزار و ۷۲۳ مهارت آموخته مازندران در پارسال خبر داد و گفت: وضعیت اشتغال مهارت آموختگان بعد از دریافت گواهینامه مهارت و پس از طی یک فاصله زمانی یک ساله در سه گروه شاغلین، کارجویان و غیرکارجویان، رهگیری و رصد می‌شود تا دوره‌های آموزشی که نرخ اشتغال کمی داشته اند با دوره‌های جدید جایگزین شوند.

او از واحد مشاوره، هدایت آموزشی و شغلی به عنوان حلقه اتصال آموزش و اشتغال نام برد که این حلقه باید از آخرین تغییرات بازار کار، منابع انسانی، نرخ جذب شاغلین در ارتباط با شغل خود و زمان انتظار برای جذب در یک شغل مطلع باشد.

درویشی گفت: در رهگیری صورت گرفته از وضعیت شاخه شاغلین جمع اشتغال یافتگان ۲۴۲۱ نفر که ۱۹۷۶ نفر مرتبط با دوره آموزشی و ۴۴۵ نفر در رشته‌های غیر مرتبط با دوره آموزشی مشغول به کار شده اند.

او افزود:در رهگیری از وضعیت اشتغال کارجویان ۷۳۶ نفر به خاطر کمبود فرصت شغلی و ۶۰۰ نفر به دلیل عدم وجود سرمایه کافی و ۹۷ نفر به دلیل پایین بودن دستمزد و ۲۳ نفر به علت عدم رغبت به شغل پیشنهادی تاکنون موفق به اشتغال نشده اند.

درویشی گفت: طبق رهگیری صورت گرفته، تعداد ۱۲۵۳ نفر از مهارت آموختگان، قبلاً شاغل بوده اند، که هدف آن‌ها تکمیل مهارت و فراگرفتن حرفه‌های جدید بوده و ۲۳۹۳ نفر غیر کارجو از قبیل دانشجو، دانش آموز، سرباز و خانه دار یا افرادی بوده اند که تمایلی به کار نداشته اند.

او افزود: بهره برداری از نتایج حاصل از رهگیری اشتغال مهارت آموختگان از جمله برنامه‌های سند راهبردی مهارت و فناوری در راستای توسعه و ارتقاء آموزش‌های مهارتی و اثر بخشی این قبیل آموزش‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت:با اهمیت شمردن فرآیند مشاوره رهگیری و اشتغال کارآموزان و اجرای دقیق این فرآیند سبب هدایت صحیح آنان و اثر بخشی آموزش‌های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال خواهد بود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار