معاون سازمان صمت گیلان از توزیع بیش از دو هزار تن از انواع اقلام مورد نیاز شهروندان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا پایان ماه رمضان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد فیض ، معاون بازرگانی سازمان  صنعت، معدن و تجارت گیلان  با اشاره به تأمین اقلام اساسی مورد نیاز مردم در ماه رمضان، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده بیش از دو هزار تن انواع اقلام مورد نیاز و مصرفی شهروندان در این ماه تأمین و توزیع خواهد شد.

او ، به جذب ۸۰۰ تن شکر مصرفی خانوار‌های گیلانی اشاره کرد و افزود: این میزان شکر از طریق پنج واحد بسته بندی فعال در استان گیلان در حال بسته بندی و توزیع بین شبکه‌های منتخب اعم از تعاونی‌های مصرف، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و واحد‌های صنفی مختلف توزیع شده و تا پایان ماه رمضان می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان در ادامه قیمت هر بسته یک کیلوگرمی شکر را هشت هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن مرغ گرم نیز بین واحد‌های صنفی در حال توزیع است.

فیض با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم نیز ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است، افزود: گوشت قرمز منجمد تولید داخل نیز برای توزیع پیش بینی شده که هر کیلو سر و دست و گردن ۸۰ هزار تومان و گوشت ران نیز ۸۳ هزار تومان در بازار توزیع و به دست مصرف کننده خواهد رسید.

او  در ادامه با اشاره به توزیع روغن مایع سرخ کردنی و پخت و پز و همچنین نیمه جامد،گفت: هزار و ۱۵۷ تن انواع روغن از هفت شرکت تولید کننده در خارج از استان گیلان تأمین شده که از طریق شرکت‌های پخش طرف قرار داد با این واحد‌های تولید کننده در استان توزیع خواهد شد.

معاون بازرگانی سازمان  صنعت، معدن و تجارت گیلان ، با بیان اینکه شهروندان گیلانی به دلیل وجود کالا و ذخایر استراتژیک در زمینه تأمین اقلام اساسی در ماه مبارک رمضان نگران نباشند، تصریح کرد: هر زمان که احساس شود که کالا از نظر توزیع در بازار با کمبود مواجه شده از ذخایر استراتژیک استفاده خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.