اداره هوانوردی ملکی افغانستان طی نامه‌ای به نظامیان ناتو اعلام کرد که این اداره آماده پذیرش مسئولیت تمامی امور کنترل ترافیک هوایی در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی می‌باشد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اداره هوانوردی ملکی افغانستان طی نامه‌ای به نظامیان ناتو اعلام کرد که این اداره آماده پذیرش مسئولیت تمامی امور کنترل ترافیک هوایی در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی می‌باشد.

این اداره گفته است که انتظار دارد تا اول ماه می‌سال روان، تمامی مسئولیت‌های کنترل ترافیک هوایی (Tower) را به این اداره هوانوردی ملکی منتقل نمایند.

اداره هوانوردی ملکی افغانستان تاکید کرد که میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی که ۷۰ درصد خدمات عملیات هوایی سراسر این کشور از آن ارائه می‌گردد، به عنوان دروازه هوایی افغانسان دارای اهمیت بالا از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی است.

در این نامه همچنین آمده است که اداره هوانوردی ملکی افغانستان پیش از این نیز تجربه انتقال مسئولیت‌های میدان هوایی احمدشاه بابا در قندهار از نیرو‌های ناتو به این اداره را دارد که در ۱۰ جنوری سال جاری به‌گونه عجولانه صورت گرفت.

در نامه آمده است: «اکنون به‌منظور جلوگیری از تکرار چالش مشابه، به‌عنوان نهاد مسئول در این زمینه، خود را پیش قدم دانسته تا مسئولیت‌های این میدان را بدوش بگیرد.»

گفتنی است که قرار است روند خروج نیرو‌های ناتو از اول ماه می‌آغاز و تا ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی پایان یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار