وزارت خارجه افغانستان از گفتگوی تلفنی اتمر و قریشی، وزرای خارجه افغانستان و پاکستان خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه افغانستان از گفتگوی تلفنی اتمر و قریشی، وزرای خارجه افغانستان و پاکستان خبر داد.

دو طرف در این گفتگو، در مورد روند صلح و تقویت همکاری‌های منطقه‌‌ای پس از خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان گفتگو کرده اند.

وزیر امور خارجه افغانستان از حضور سازنده پاکستان در کنفرانس قلب آسیا ـ پروسه استانبول و همکاری آن کشور در راستای برگزاری موفقانه نشست صلح استانبول قدردانی کرده است.

اتمر درباره آخرین تحولات از جمله چارچوب همکاری‌ها با ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی پس از خروج از افغانستان در عرصه‌های مختلف امنیتی، سیاسی و توسعه‌ای صحبت کرده و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای را در کنار حمایت‌ها و همکاری‌های جامعه جهانی با افغانستان، در موفقیت روند صلح مهم و با اهمیت خوانده است.

قریشی نیز از تداوم حمایت‌ کشورش برای یک افغانستان صلح‌آمیز، مستقل و متحد به اتمر اطمینان داده است و خواستار کاهش خشونت‌ها و ادامه گفتگوهای صلح جهت دستیابی به راه حل سیاسی شده است.

وی آمادگی کشورش را برای شرکت در نشست سه‌جانبه افغانستان، ترکیه و پاکستان و همچنین کنفرانس صلح استانبول اعلام کرده است.

قریشی از وزیر امور خارجه افغانستان دعوت کرده است تا پس از نشست صلح استانبول به پاکستان سفر کند.

نشست استانبول قرار است به میزبانی سازمان ملل در مورد صلح افغانستان در تاریخ ۲۴ اپریل برگزار شود. طالبان می‌گویند در این نشست شرکت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.