مهمان نواز گفت:پیرو مصوبات کمیته حفظ حقوق بیت المال با دستور مقام قضایی استان، بازرسی و نظارت بر ساختمان‌های دولتی و عمومی از نظر وضعیت آسانسور و موتور خانه‌ها بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، فهیمه مهمان نواز مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: یکی از بزرگترین صنایع هر کشور که اشتغال و اقتصاد در آن تاثیر گذار است صنعت ساختمان است که موضوع استاندارد در آن حائز اهمیت می‌باشدکه با توجه به پایین بودن عمر مفید ساختمان‌ها در کشور توجه به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و مقررات ملی باید مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


مهمان نواز افزود: با توجه به اهمیت ساختمان‌های دولتی و عمومی، نظارت و کنترل بیشتری در زمان احداث و بعد از آن را می‌طلبد؛ لذا در این گشت مشترک وضعیت استاندارد آسانسور‌ها و موتورخانه‌ها و سایر مقررات ساختمان در حال انجام است.

او  در ادامه عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده با اولویت بندی کمیته حفظ حقوق بیت المال بررسی وضعیت ساختمان‌های دولتی ودر مرحله بعد ساختمان‌های عمومی مانند مدارس، مساجد، تالار‌ها و رستوران‌ها در دست اقدام قرار خواهد گرفت.
مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: تاییدیه‌های آسانسور دارای اعتبار یکساله است و در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط بازرسان تاییدصلاحیت شده سازمان ملی استاندارد و تمدید تاییدیه ایمنی کیفیت آسانسور، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی به عهده مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

مهمان نواز در پایان بر اهمیت اجرای درست این طرح تاکید کرد و افزود: بر اساس ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶، تمامی دستگاه‌های دولتی موظفند نسبت به اخذ معاینه فنی موتورخانه‌های خود (موضوع استاندارد ملی ۱۶۰۰۰) از شرکت‌های تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران اقدام کنند و تاکنون دستگاه‌های محدودی در استان برای انجام بازرسی و دریافت گواهینامه مذکور اقدام نموده اند.

گفتنی است: عقد قرارداد نصب و راه اندازی و همچنین سرویس و نگهداری آسانسور تنها با شرکت‌های معتبر و دارنده پروانه طراحی مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجاز است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.