به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدرضا گروسی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم روز دوشنبه در تشریح دستاوردهای یک سال گذشته معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، با بیان اینکه ۱۹۵ خدمت دولتی در سال ۹۹ در قم الکترونیکی شدهاست، گفت: با توجه به مساله شیوع ویروس کرونا موضوع دولت الکترونیک و تامین زیرساختهای فنی آن در دستگاههای اجرایی استان اولویت اصلی این معاونت در سال ۹۹ بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم عنوان کرد: قم در زمینه فناوری اطاعات و فرآیندهای دولت الکترونیک شاخص برتر ملی را بدست آوردهاست به نحوی که زیرساختهای لازم برای برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان فراهم شدهاست.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندورهای مجلس یازدهم شورای اسلامی و میاندورهای مجلس خبرگان رهبری، ۲۸ خردادماه امسال برگزار میشود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ادامه داد: قم همچنین در حوزه استعلام برخط اطلاعات و حذف کپی کارت ملی و تصویر صفحه اول شناسنامه در دستگاههای اجرایی به هدف گذاریهای خود به صورت کامل نائل شدهاست.
به گفته گروسی، در ۹ دستگاه اجرایی قم استعلام بین دستگاهی از طریق سامانه مورد نظر عملیاتی شدهاست که بستر بسیار ضروری برای شکل گیری دولت الکترونیک است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم یادآور شد: همچنین در طرح جینف، مختصات دقیق طول و عرض جغرافیایی به طور دقیق بر روی نقشه نقطهگذاری شده و قم در این طرح به هدف گذاریهای اولیه رسیدهاست.
گروسی در ادامه با اشاره به موفقیتهای شاخص قم در سال ۹۹ گفت: رتبه اول در شورای فرهنگی اقامه نماز، رتبه نخست در برگزاری انتخابات سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی و میاندورهای مجلس خبرگان و رتبه اول در ارزیابی شاخص توسعه دولت الکترونیک از موفقیتهای اخیر معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قم بوده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم یادآور شد: با شیوع کرونا ۳ هزار مورد بازدید از دستگاههای اجرایی انجام شده و روند تحقق دولت الکترونیک، تحول سازمانی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در قالب این بازدیدها مورد تاکید قرار گرفتهاست.
گروسی اضافه کرد: کمیته فناوری اطلاعات و کمیته پشتیبانی و مدیریت منابع برای برگزاری باشکوه انتخابات ۲۸ خردادماه ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا راه اندازی شدهاست.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: تدوین الگوی یکپارچه خدمات و آموزشی برای افزایش بهره وری دستگاههای اجرایی و انتخاب پژوهشگران برتر طی سال گذشته اجرایی شدهاست.
به گفته او، راه اندازی میز خدمت الکترونیک، ایجاد پنجره واحد خدمات استانی از طریق پرتال استانی و راه اندازی میز خدمت الکترونیکی وزارت کشور در استانداری قم از دستاوردهای مهم معاونت توسعه مدیریت و منابع قم در سال گذشته بودهاست.
گروسی گفت: ۷۳ دفترپیشخوان خدمات دولت در قم فعال است که ۲۱۰ خدمت در قالب این دفاتر به مردم ارائه میشود و در سال جاری ۷ دفتر پیشخوان جدید راه اندازی خواهد شد.
او در ادامه عنوان کرد: بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مجوز تردد موقت با شیوع کرونا در این استان مورد بررسی قرار گرفته که افزون بر ۴ هزار مجوز برای متقاضیان صادر شدهاست.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: واسپاری خدمات دستگاههای اجرایی به دفاتر پیشخوان برای کوتاهتر شدن زمان خدمت رسانی یکی از اولویتهای مهم این معاونت امسال خواهد بود.
انتهای پیام/ح