به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی،۶۳ واحد متخلف صنفی در استان همدان در هفته گذشته پلمب شدند و ۹ رستوران هم تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، لیندا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به تشدید بازرسی این اداره در مقابله با کووید ۱۹ گفت: درهفته گذشته ۶ هزار و ۱۵۶ مورد از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید شد.

او از پلمب ۶۳ واحد صنفی متخلف در این مدت خبر داد و با بیان اینکه ۱۷ سوپرمارکت و خواروبارفروشی تعطیل شده است، افزود: ۶ نانوایی و ۹ رستوران هم به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی پلمب شد.

او با اشاره به صدور ۹۱۲ مورد اخطار و معرفی به مراجع قضایی افزود: طبق بازدید‌های انجام شده ۴ هزار و ۶۴۶ مرکز یعنی ۷۵ درصد نسبت به تهویه مناسب محیط توجه لازم را داشتند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در بازدید از واحد‌ها در  ۸۳ درصد از این اماکن  شیوه نامه های  فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شد که ۵ هزار و ۱۲۲ مرکز را شامل می‌شود گفت: ۵ هزار و ۴۳ واحد یعنی ۸۲ درصد هم از ماسک استفاده می‌کردند.

رفعتی با اشاره به رعایت  ۸۷ درصدی بهداشت و حفاظت فردی که ۵ هزار و ۳۵۱ مورد بوده است، خواستار توجه بیشتر به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.