حقیقی گفت:گمرک زنجان از جایگاه ۳۲ در سال ۹۷، به رتبه ۱۰ کشوری در سال ۹۹ رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان امروز یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان گفت: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان اسفندماه پارسال ۹۵ درصد بود که به ۵۰ درصد در اوایل فروردین ماه امسال کاهش یافت، البته در حال حاضر با شرایط ایجاد شده میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزایش پیدا کرده و به ۷۵ درصد رسیده است.

او ادامه داد: با تکمیل پروژه ۲خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین، ظرفیت حمل و نقل در این مسیر از ۹ میلیون تن به ۱۸ میلیون تن افزایش می‌یابد و زمان سفر بین زنجان و تهران نیز تا یک ساعت کاهش پیدا می‌کند که این موارد در فراهم کردن زمینه افزایش سرمایه گذاری‌ها و توسعه استان زنجان بسیار موثر خواهد بود.

استاندار زنجان همچنین  به موفقیت‌های گمرک استان زنجان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ به دلیل شرایط موجود، با توجه به اینکه همه آیتم‌ها در حوزه گمرکات کشور کاهش داشت، رشد صادرات و ورود موقت در گمرک استان زنجان معنادار است و این در حالی بود که مرز ترکیه که مقصد عمده کالا‌های استان است، به دلیل شیوع کرونا سه ماه بسته بود.

حقیقی با بیان اینکه پارسال بالغ بر ۲۷۰ میلیون دلار صادرات از گمرک استان زنجان انجام شد، افزود: رتبه گمرک زنجان در آیتم‌های مختلف در بین گمرکات کشور از جایگاه ۳۲ در سال ۹۷، به رتبه ۱۰ در سال گذشته رسید.

او بر ضرورت تدوین نقشه راه برای تحقق شعار سال در استان زنجان تأکید کرد و گفت: دستور جلسه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بایستی  بر اساس نقشه راه باشد.

حقیقی  به وضعیت تولید روغن خوراکی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: کارخانه روغن  ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن محصول را دارد در حالی که ۳۰ تن تولید می‌کند بنابراین لازم است به رفع موانع و مشکلات آن سرعت ببخشیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.