جامعه بزرگ ورزشی استان همدان مشتاقند با شکل گیری جریانی نوین در فوتبال استان ،قله های سعادت پاس بالاتر از لیگ دو و حتی لیگ یک باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،روند پاس همدان در لیگ دو نشان از آن است که رویای صعود به لیگ یک نه تنها امکان پذیر نخواهد بود بلکه کابوس سقوط به لیگ پایین تر در کمین پاس همدان است.

از انتقال پاس به همدان بیش از ۱۳ سال می گذرد. برند مطرح فوتبال کشور که بر خلاف بسیاری از تیم های سابق فوتبال ایران، همچنان در استان همدان زنده باقی مانده و جای شکرش باقی است؛ اما در جایگاهی ناشایست! جایگاه و اعتبار هر تیم فوتبال را پیشینه آن تعیین می کند. پیشینه پاس آکنده از افتخارات ملی است اما در لیگ دو هم به سختی نفس می کشد.

پاس در لیگ برتر، چهار سال توأم با شادی مردم در ورزشگاه های استان را تجربه کرد و در اردیبهشت‌ ماه سال ۹۰ به تلخ کامی مردم مبدل شد و با شکست برابر استقلال تهران و بدشانسی بزرگ به لیگ یک سقوط کرد و در نهایت آن جا هم چهار فصل دوام آورد.

پاس در لیگ یک شانس های متعدد صعود به لیگ برتر را از دست داد و نهایتا سال ۹۵ حکم سقوط به لیگ دو را امضا کرد و حتی مقطعی  به مرز های لیگ سه هم نزدیک شد که با خرید امتیاز از این مورد جان سالم به سر برد و این سال ها در لیگ دو دست و پا میزند و بداقبالی و بی انضباطی بلای جان تیم شده است.

 هر از گاهی تحت حمایت مسئولان ارشد استانی قرار می گیرد، اغلب حواشی آن بیش از شادی هایش است و حال در برزخ بی تدبیری هایی که ریشه در گذشته و حال دارد قرار گرفته است.

در سال گذشته شاهد وعده ای بودیم که هیچگاه به مرحله عمل نرسید و در حد یک مصاحبه جذاب باقی ماند! محسن جهانشیر مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان سال گذشته گفت: حتی در صورت عدم صعود پاس، سهمیه ای از لیگ یک خریداری خواهد شد و شاهد این موضوع بودیم که پاس با بداقبالی در پنالتی ها صعود نکرد و سهمیه ای هم خریداری نشد و خودشان هم دیگر سکاندار اداره کل ورزش و جوانان همدان نبود و موضوع به طور کلی فراموش شد!

احیای فوتبال استان همدان در سایه خصوصی سازی پاس همدان

همین موضوعات باعث می شود هواداران و مردم آزرده خاطر شوند. اگر بخواهیم مجموع هزینه های پرداختی برای پاس از سال ۸۶ تا به امروز که وارد همدان شده را محاسبه کنیم به مبالغ هنگفتی خواهیم رسید که در آخر ثابت خواهد کرد از بیت المال به درستی استفاده نشده و پاس در جایگاه واقعی خود قرار ندارد علاوه بر تمامی این موضوعات به چهره ورزشی استان همدان لطمه وارد شده است. مبالغی که طی این سال ها صرف هزینه تیم داری پاس همدان شده از ۱۰۰ میلیارد تومان فراتر است.

اکنون که جنجال های به وجود آمده از داستان های مهدی پاشازاده،(سرمربی سابق و مستعفی پاس)  به دست فراموشی سپرده شد، حال پاس با علی قربانی کمی بهتر شده و حواشی آن کمتر است.

پرسش هایی که در ذهن مخاطب فوتبالی استان شکل می گیرد مشخص است.

اداره کل ورزش و جوانان استان، هیئت فوتبال استان همدان و دیگر ارگان های اجرایی استان همچون استانداری چه نقشی در وضعیت پاس دارند؟  و چه زمانی خود را ملزم به ارائه حمایت های مالی می دانند؟

اگر کادر فنی احمد جمشیدیان و علی قربانی عملکرد مطلوبی نداشتند چرا بازگشتند؟ اگر دستاورد آن ها در پاس سیر صعودی داشت چرا اخراج شدند؟ اگر سیر صعودی پاس مطلوب بود چرا مهدی پاشازاده را برای هدایت سکان پاس برگزیدند؟ پاشازاده ای که حواشی آن بیشتر از بردهایش مخاطبان را جذب اخبار پاس کرده بود و در نهایت با استعفای خود شوک بزرگی به فوتبال استان وارد کرد.

و اما مخاطبان فوتبالی استان همدان پرسش اصلی دیگری دارند!

رویای خصوصی‌ سازی پاس همدان و پیشروی به سمت حرفه ای شدن فوتبال استان همدان چه زمانی تعبیر می شود؟

احیای فوتبال استان همدان در سایه خصوصی سازی پاس همدان

میان تفکر رویایی و مرحله عمل فرسنگ ها فاصله است و تا زمانی که تیم فوتبال پاس همدان در گیر و دار مشکلات مالی و بدهی طلبکاران باشد پاس و بازیکنان پاس چه امسال و چه سال های بعد روی خوشی نخواهند دید و اعتبار ورزشی استان نیز خدشه دار خواهد شد.

مرحله عمل آن زمانی به اثبات خواهد رسید که پاس همدان برنامه ریزی منظمی برای سال های آینده اش تدارک ببیند و ثبات مدیریتی در تیم حاکم باشد که این مسائل با بودجه دولتی و حمایت هایی که همانند ساعت شنی صورت بگیرد ممکن نیست و اگر مسئولان استانی، فوتبالی ها، هواداران و مردم موافق خصوصی سازی پاس هستند این حق برند فوتبالی مطرح استان است که از سرراهی بودن و بی پولی به مرحله ثبات برسد و سرمایه داران استان بدون هیچ واهمه و مشکلی برای خدمت به تیم فوتبال پاس همدان وارد میدان شوند و از تبعات آن بیم نداشته باشند و همچنین به مرحله سودرسانی برسند.

البته تمامی این شرایط در صورتی ممکن است که اشخاص خواهان با یک تعهد سفت و سخت و محکم وارد میدان شوند و این برند معتبر فوتبالی کشور که هنوز که هنوز است مردم باور نمی کند در لیگ دو است به دست نااهلان نیوفتد و تیم به سمت انحلال یا حتی خروج از استان نرود که مردم همدان پس از گذر این زمان طولانی نسبت به این تیم ارق دارند و می دانند خیلی ها در صدد اثبات این موضوع که همدان لیاقت این برند را نداشته است هستند و مسئولان اجرایی ورزش استان باید بدانند که عملی کردن این موضوع نیاز به دقت گسترده و تشکیل اتاق های فکر پیاپی خواهد داشت.

برخوردهای سلیقه ای و کم تجربگی مسئولان عامل مشکلات پاس

میثم ناصرنژاد، کارشناس فوتبالی استان همدان با تاکید بر این که مشکلات و مصیبت های پاس در این ۱۳ سال حاصل برخورد های سلیقه ایی و کم تجربگی مسئولان بوده است،گفت: در این سال ها حمایت از پاس صورت گرفته است اما نظارتی بر روی آن نبوده و یا در زمان اشتباهی صورت گرفته است.

احیای فوتبال استان همدان در سایه خصوصی سازی پاس همدان

او می گوید: بازیکنان تیم خانواده دارند و امرار و معاششان با فوتبال صورت می گیرد، زمانی که در تعهد پرداختی های ما اشتباه صورت بگیرد باعث کاهش روحیه بازیکنان ما می شود و سوءمدیریت ها عاملی است که باعث بروز این مشکلات می شود.

این کارشناس فوتبالی استان همدان در ادامه با اشاره به دوران حضور پاشازاده در پاس و زمانی که در سمت سرپرستی در باشگاه فوتبال پاس همدان فعالیت می کرد گفت: مهدی پاشازاده در زمان حضورش در پاس تاکید داشت امکانات در فوتبال ناموس تیم های من است! او می گفت اگر امکانات باشد قول صعود می دهم! توقعش در حد لیگ های بالا بود اما متاسفانه حمایت هایی از آقای عظیمی (مدیرعامل باشگاه پاس همدان) صورت نگرفت و این مورد به خوبی پیگیری نشد و ما هر هفته شاهد این موضوع بودیم که آقای پاشازاده ساز جدایی کوک می کند و باعث شده بود پیشنهادها و شایعاتی برای او شنیده شود و همین مسئله باعث ایجاد شائبه های گوناگون و بی نظمی و غیبت های متعدد در تیم می شد و بهانه ایشان برای خروج از باشگاه مهیا شده بود.

ناصرنژاد در رابطه با اختلافی که بین او و پاشازاده در آن مقطع شکل گرفته بود، گفت: بی انضباطی را در تیم مشاهده می کردم و حتی زمانی با پاشازاده به مشکل برخورد کردم زیرا تمرکز لازم را نداشت و به خواست مسئولان از این سمت استعفا کردم و گفتم اگر با رفتن من مشکلات حل می شود می روم کما اینکه با رفتن من هم مشکلات حل نشد.


بیشتر بخوانید


پاس همدان چارت ندارد!

میثم ناصرنژاد می گوید مشکل اصلی ما این است پاس همدان چارت ندارد!

او تاکید دارد: تا زمانی که چارت سازمانی در باشگاه وجود نداشته باشد اوضاع همین است، نمی توانیم بگوییم وضعیت پاس حرفه ای است. پاس همانند یک تیم محلاتی اداره می شود و بدون هیئت مدیره و برنامه ریزی منظم است و حتی کمیته انضباطی در باشگاه وجود ندارد.

احیای فوتبال استان همدان در سایه خصوصی سازی پاس همدان

این کارشناس ورزشی با اشاره به این که امیرعظیمی مدیرعامل تیم فوتبال پاس همدان در این راه تنها مانده است اظهار کرد: امیر عظیمی در این راه تک و تنها مانده و دارد هزینه می کند. از حضور مشاوران ورزشی در کنار خود بهره مند نیست و افراد زیادی در باشگاه فعالیت نمی کنند و تمام مسئولیت های باشگاه بر روی دوش او و مدیررسانه ای باشگاه(محمد حسامی) است.

ناصر نژاد در ادامه با اشاره به موضوعات بدهی های سرسام آور پاس از سالیان گذشته تاکنون گفت: مبلغی در حدود ۷ میلیارد بدهی روی دوش باشگاه باقی مانده است. ۳ میلیارد از آن بدهی ها برای قبل است و باقی مبلغ مرتبط با مباحث مالیاتی است.

زمانی که به عنوان سرپرست در تیم حضور داشتم شاهد این موضوع بودم که برخی از این بدهی ها نیازی به پرداخت نداشت و به اصطلاح برخی از طلبکاران ما اصلا طلبکار نبودند و در پاس حضور نداشتند که ما بخواهیم بدهی های آنان را پرداخت کنیم اما در هر صورت بسیاری از این موارد را حل کردیم و نگذاشتیم پولی به ناحق به دست افراد دیگر برسد و مبالغ زیادی زنده شد.

او در صحبت های دیگر اشاره کرد از مسئولان و ناظران فضای مجازی تقاضا دارد بر عمکلرد صفحه های هواداری که هویت مشخصی ندارند نظارت داشته باشند تا در این مقاطع حساس باعث بروز حاشیه نشوند.

کارشناس ورزش استان  همچنین اذعان کرد: باید دیدمان به فوتبال استان حرفه ای باشد، شاید اگر خیالمان از بابت حمایت ها و دلگرمی ها و وعده های مسئولان ارشد راحت باشد آن ها بتواند بیشتر هزینه کند؛ اصلا اگر خصوصی سازی کامل صورت گیرد و پای مباحث حامی مالی به باشگاه باز شود افراد بسیاری در این زمینه آماده همکاری می شوند و حتما مشتاقانه این موضوع را پیگیری خواهند کرد. ثبات مدیریتی در تیم حفظ  و شرح وظایف برای همه مشخص می شود و شاهد مشکلات نخواهیم بود.

استعفای مدیر عامل

امیر عظیمی مدیر عامل باشگاه پاس همدان پنجشنبه گذشته استعفای خود را به صورت کتبی ارایه کرد و دلیل این استعفا را نیز خستگی عنوان کرده است.

با این حال هنوز مسوولان اجرایی استان همدان نسبت به استعفای او واکنشی نداشته اند.

این برای چندین بار در سال‌های اخیر است که امیر عظیمی به دلیل برخی کارشکنی‌ها اعلام استعفا کرده است.

درباشگاه پاس تنهاهستم

احیای فوتبال استان همدان در سایه خصوصی سازی پاس همدان

 امیر عظیمی مدیرعامل تیم فوتبال پاس همدان چند روز پیش از استعفادر گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از نبود حمایت از باشگاه پاس گلایه کرد.

امیر عظیمی ضمن تاکید بر این موضوع که تاکنون حمایتی از من و باشگاه صورت نگرفته و تنها هستم گفت: امورات باشگاه پاس را به تنهایی می گذرانیم و مشکلات عدیده بسیاری ما را آزار می دهد؛ مسئولان استانی حامی ما بوده اند و دستشان هم درد نکند و ممنونشان هستیم اما نیازمند حمایت ها و امکانات بیشتری هستیم. این که بگویند مدیرعامل فوتبالی نیست و تمام تقصیرها را به پای مدیرعامل بگذارند درست نیست زیرا من مدیر هستم و لازم نیست در زمین فوتبال بازی کنم و وظایفم مشخص است همین فصل تا الان که با شما صحبت می کنم ۳ میلیاردتومان هزینه به تنهایی صرف تیم شده و تاکنون هزینه های بسیاری برای باشگاه صرف کرده ایم. از امورات مرتبط با تیم بگیرید تا خورد و خوارک و اسکان و حقوق بازیکنان و کادرفنی و هزینه های سنگینی که تأمین آن ها مشکل است.

او در ادامه گفت: بارها گفته ام اگر شخص مناسب تری برای مدیریت پاس می‌ شناسند معرفی کنند بنده هم او را هر وقت که بخواهد کمک می کنم. حتی به شما می گویم اگر در وضعیت موجود پیشرفتی به وجود نیاید و همچنان در این امر تنها باشم و حمایتی از باشگاه صورت نگیرد تمایلی به حضور ندارم.

عظیمی با تایید صحبت های خبرنگار در رابطه با مزایای مرتبط با خصوصی سازی و جذب حامی مالی برای باشگاه گفت: خصوصی سازی و تأمین هزینه از طریق اسپانسر را امری مثبت می دانم و با وجود این موضوع تکلیف تیم در همه حال مشخص می شود و این قدر در بحث بدهکاری ها مشکلات نخواهیم داشت و فکرمان معطوف این مسائل نمی شود.

از خصوصی سازی پاس همدان استقبال می کنم

عباس صوفی شهردار و رئیس هیئت فوتبال استان همدان  ضمن تاکید بر مباحث خصوصی سازی تیم فوتبال پاس همدان گفت: از خصوصی سازی پاس همدان استقبال می کنم زیرا هیئت های فوتبال که نماینده فدراسیون فوتبال در استان ها هستند فقط وظیفه نظارت بر اعمال تیم ها را دارند؛ با وجود این که خیلی وقت ها در مباحث مشکلات پاس همراه مسئولان ارشد استانی ورود کرده ایم و هیچ وقت نخواستیم تیم به مشکل برخورد کند. خصوصی سازی می تواند راهکار مناسبی برای حل مشکلات مالی باشد.

احیای فوتبال استان همدان در سایه خصوصی سازی پاس همدان

او در ادامه با تایید اخبار جاری در رابطه تماس های مستقیم رئیس هیئت فوتبال با سازمان لیگ در رابطه با دریافت و صدور مجوز پیش از بازی ها به علت بدهی و بازگشایی پنجره نقل و انتقالات گفت: از هیچ کمکی در این امر دریغ نکرده ایم با وجود این که پاس در لیگ دو قرار دارد و در جایگاه خوبی نیست اما نام تیم را زنده نگه داشته ایم. شما ببینید تیم هایی که سرنوشت انتقالی داشتند به چه روزی افتادند و خیلی از آن ها منحل شدند. حتی تیم هایی که در استان تهران وجود داشتند الان در کجای فوتبال ما قرار دارند؟ هیئت فوتبال از هر تلاشی که بتواند برای پاس انجام دهد دریغ نخواهد کرد و انشاالله با حمایت های بیشتر مسئولان ارشد استان اوضاع پاس بهتر شود و تیم پاس دارای شاکله و هیئت مدیره فوتبالی شود. از هیئت مدیره ای صحبت می کنم که بدون حضور سیاسیون باشد و فقط در راستای رشد تیم فوتبال پاس فعالیت داشته باشند و بر خلاف سال های دور این امر حرفه ای دنبال شود.

مصیبت های تیم پاس حل نشده است

با علی قربانی سرمربی پاس همدان تماس گرفتیم و وضعیت پاس همدان را از او جویا شدیم.

سرمربی پاس همدان می گوید همچنان مشکلات اسکان و حواشی دیگر موجب ناراحتی ما می شود و این مصیبت ها حل نشده است.

قربانی ضمن تاکید بر این که انتقاد های او به اداره کل ورزش و جوانان نباید موجب ناراحتی و واکنش اعضای ورزش و جوانان شود گفت: اگر نقدی مطرح می کنم تنها به دلیل مشکلات جاری است و فقط در راستای مشکلات تیم صحبت می کنم. دوستان ما در اداره ورزش و جوانان شفاه اعلام می کنند نمی توانند حمایت آنچنانی از پاس همدان داشته باشند در صورتی که متولی اصلی پاس در استان آن ها هستند.

احیای فوتبال استان همدان در سایه خصوصی سازی پاس همدان

او در ادامه با جدیت اظهار کرد: خواهشمندم صحبت های شفاهیشان را یک بار به صورت مصاحبه مکتوب و رسمی به اعلام عموم برسانند تا حداقل مردم بدانند که اداره کل ورزش و جوانان همدان متولی اصلی پاس همدان هست یا خیر! شاید این حرف من باعث ناراحتی دوستان شود اما فضا برای نقد باید باز باشد.

سرمربی پاس همدان در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا همچنان مسئولان استانی و اداره ورزش در تمرینات پاس حضور پیدا نمی کنند؟  گفت: مدیرکل ورزش و جوانان، آقای سیفی که کرونا داشتند و برای ایشان آرزوی سلامتی دارم. معاونان اداره ورزش و جوانان، آقایان روزبه و مرادی به سراغ ما در تمرینات آمدند.

در ادامه این سوال نیز که چه صحبت هایی بین شما و معاونان اداره رد و بدل شد گفت: متاسفانه آقای مرادی که معاون اداره ورزش و جوانان است همان صحبت های همیشگی را مطرح کردند که نمی توانند حمایت های بیشتری از ما داشته باشند. من نمی گویم حتما اداره ورزش و جوانان باید همیشه در خدمت ما باشد اما وقتی آن ها متولی اصلی پاس هستند حداقل بیشتر پیگیر شرایط ما باشند. چرا آقای مرادی صحبت های شفاهی خود را در رسانه به صورت رسمی اعلام نمی کند؟ اگر آقای مرادی می گوید مسائل پاس به ما مربوط نمی شود و ما نمی توانیم حمایت کنیم رسما در مصاحبه با رسانه ها اعلام کنند تا ما تکلیف خود را بدانیم و آقایان در زمان شادی و خوشی ها نیایند ادعای دایه مهربان تر از مادر برای پاس همدان داشته باشند.

او در ادامه تاکید داشت: چطور آقای مرادی نمی داند اداره ورزش و جوانان متولی اصلی پاس همدان است و این صحبت ها را در قالب سمت معاونت اداره ورزش و جوانان مطرح می کند؟  اگر متولیان اصلی پاس در استان به کمک تیم نیایند پاس از کجا هزینه های تیم داری را بدهد؟ جالب است که برای امکانات‌ سخت افزاری ارائه شده بر سر تیم منت می گذارند. آقای عظیمی در این امر تنها مانده است. باز هم تاکید می کنم مشکلی با اداره ورزش و جوانان نداریم فقط نسبت به مشکلاتی که ما را آزار می دهد نقد داریم.

قربانی در ادامه با بیان اینکه از مباحث محور خصوصی سازی باشگاه پاس همدان حمایت می کند، تاکیدکرد: اگر خصوصی سازی صورت گیرد مشکلات فعلی گریبانگیر تیم پاس نخواهد بود و بدهکاری های پاس همدان به راحتی حل خواهد شد و بدهی های ما یک صدم تیم های استقلال و پرسپولیس نیست. البته خصوصی سازی تا زمانی مثبت است که کامل باشد نه که خصولتی (مقصود علی قربانی از این کلمه ترکیب حمایت دولتی و خصوصی سازی بود ) شود.

دل پر درد هواداران پاس

در ادامه به سراغ گفتگو با هواداران باشگاه پاس رفتیم و جویای نظراتشان شدیم.
علی صمدی رئیس کانون هواداران که دل پری از مشکلات پاس داشت می گوید: فوتبال بدون هواداران معنی ندارد. اگر هواداران در استادیوم ها حضور نداشته باشند جذابیت بازی از بین می رود. مطمئن باشید اگر حمایت های مسئولانی همچون آقای حاجی بابایی نبود تیم پاس از مشکلات بیشتری برخوردار بود. هواداران پاس از مدیرعاملی که با حمایت های خود هواداران روی کار آورده شده گله مندند زیرا برخوردشان حرفه ای نیست و مدیرعامل فوتبالی نیستند.

او در ادامه گفت: چرا زمانی که تیم عملکرد خوبی در دو فصل با کادر احمد جمشیدیان داشت پاشازاده ای را روی کار آوردند که هیچ دینی و تعهدی نسبت به تیم هایی که تحت سرمربیگری اش بودند نداشت؟ آقای پاشازاده باعث بی نظمی در تیم شد و چوب تمام این اتفاقات را هواداران می خورند و ایشان به راحتی با ضرر زدن به بیت المال از همدان خارج و سرمربی تیم دیگری شد.

رئیس کانون هواداران بابیان اینکه با مباحث خصوصی سازی خیلی موافق نیست زیرا اطمینانی به این امور ندارد، اظهار داشت: اگر حمایت های مالی از تیم بالا باشد این مشکلات حل شدنی است اما اگر شخصی بیاید و ادعا کند تیم را می خرد و هزینه های آن را پوشش می دهد با این وضعیتی که در استان برای ورزش پیگیری می شود دو سال دیگر از این اوضاع دلسرد می شود و تمایل به فروش تیم پیدا می کند و از این موضوع می ترسم که تیم به سمت نابودی و خروج از استان برود در صورتی که این تیم به هشت هزار شهید استان و مردم همدان اهدا شده است و باید تک تک آن ها از امورات راضی باشند و بیت المال در راستای کار درست هزینه شود.

پیشکسوتان فوتبال استان همدان اکنون کجا هستند؟

علی اروجی دیگر هوادار پاس که از قضا سالیان درازی است پیگیر اخبار تیم محبوبش است از علاقه اش به پاس صحبت می کند و می گوید: با وجود اینکه ساکن کرج هستم در اکثر مسابقات پاس همدان به عنوان هوادار حضور دارم. آه و افسوس تمام این اتفاقات منفی در پاس برای هواداران است و دودش به چشم هوادار می رود.

احیای فوتبال استان همدان در سایه خصوصی سازی پاس همدان

او در ادامه اذعان داشت: از همان روز اولی که پاشازاده آمد گفتم این مربی ماندنی نیست و خوشحالم اشتباه نگفتم. این اتفاقاتی که برای فوتبال استان ما رخ می دهد در هیچ کجای دنیا حرفه ای نیست و انجام نمی دهند. مگر نمی گفتند از پاشازاده شکایت می کنند. تکلیف این موضوع به کجا رسید؟ 

اروجی هوادار پاس همدان، این مشکلات را از چشم هیئت فوتبال همدان می بیند و می گوید: می بایست نظارتی روی تیم های فوتبال ما باشد تا این قدر به بیت المال ضرر نرسد. مگر فکر می کنید همدان توانمند نیست؟ الوند همدان با سرمربیگری رضا طلایی منش را فراموش کرده اید یا همین شهرداری همدان؟ امیدوارم مسئولان ما اصولی برخورد کنند و از نظرات فوتبالی ها نیز برخوردار باشند. فوتبالی هایی که فراموش شده اند و از آن ها نظرخواهی نمی شود و روی امور به اندازه کافی فکر نمی شود. به شما می گویم پیشکسوتان فوتبال استان همدان اکنون کجا هستند؟ آیا اصلا در رابطه با امور با امثال آن ها هم مشورت کرده اند؟

او در ادامه بیان کرد: از خصوصی سازی به شدت استقبال می کنم و اگر به صورت درست صورت گیرد مشکلات ما در زمینه های مختلف حل خواهد شد و این اتفاقات تکرار نمی شود.

کاش برای خصوص سازی پاس همت کنند

رضا کاشفی بازیکن و کاپیتان پاس همدان در ادامه گزارش مخاطب ما برای گفت و گو بود.
رضا کاشفی در رابطه با مشکلات فعلی محور پاس گفت: همچنان در بحث اسکان مشکلات فراوانی داریم و در مهمانسرا مریانج با ما به خوبی برخورد نمی شود. یک روز آب را قطع می کنند، یک روز اجازه نمی دهند بازیکنان تیم در کنار یکدگیر به صرف وعده غذایی خود مشغول شوند. مشکلات عدیده ایی که بازیکنان تیم را تحت فشار قرار می دهد.

احیای فوتبال استان همدان در سایه خصوصی سازی پاس همدان

کاشفی در ادامه افزود: آقای جهانشیر (مدیرکل سابق اداره ورزش و جوانان همدان) در گذشته حمایت های بیشتری از پاس داشت اما آقای سیفی تاکنون آن توجه و پیگیری لازمه را نداشته است و در رابطه با جریان‌ خصوصی سازی اگر همتی صورت بگیرد بسیار برای پاس و فوتبال ما مثبت خواهد بود.

محمد مظهری که به عنوان پیشکسوت فوتبال استان شناخته می شود و در سالیان قبل به عنوان سرپرست و مدیرعامل در پاس حضور داشته است در پاسخ به پرسش خبرنگار اظهار بی اطلاعاتی از شرایط فعلی پاس کرد و تاکید کرد: در رابطه با مباحث گوناگون پاس نمی توانم بدون اطلاعات کافی و کامل و صحبت کنم.

او اضافه کرد: در دوره ای که درپاس حضور داشتم حمایت های مالی مناسبی از تیم صورت نمی گرفت وگرنه صعود به لیگ یک ممکن بود.

رضا کاشفی پرده از نکته عجیبی برداشت و گفت: زمان آقای پاشازاده مشکلات اسکان کمتر بود زیرا می دانستند ایشان زود ناراحت می شود و ممکن است ایجاد حاشیه شود اما اداره ورزش چون می داند آقای قربانی نسبت به تیم ارق دارد و دوست ندارد حاشیه درست کند به اصطلاح مظلوم واقع شده و اینطور استنباط می شود که به خاطر علاقه ایشان به پاس سعی نمی کنند انتقادهای ایشان را جدی بگیرند.

مظهری در ادامه با حالت جالبی در پاسخ به پرسش خبرنگار در رابطه با وضعیت مالی نامناسب پاس گفت: حتما وضعیت تیم در حالت خیلی بحرانی قرار ندارد که می روند آقای پاشازاده را می آورند و با ایشان فسخ می کنند! دوره ما هزینه ها آنچنانی نبود و اگر مسئله خصوصی سازی پاس در میان باشد و افرادی باشند که برای این کار اعلام آمادگی کنند که خوب است اما فکر نمی کنم شخصی به میدان بیاید.

سعی می کنم موانع خصوصی سازی پاس را بردارم

 حمید سیفی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان همدان و قهرمان اسبق کشتی کشور که به تازگی ویروس کرونا را شکست داده است نیز در رابطه با پاس همدان  در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تاکید بر این موضوع که سعی می کند به حواشی ورزش استان دامن نزند در رابطه با مشکلات مالی و اسکان تیم پاس همدان گفت: تمام مشکلات ما در حوزه باشگاه پاس از زمانی شروع می شود که این تیم ساختار ندارد و متاسفانه طی سالیان گذشته با حالت کمک های مقطعی و اصطلاح به صورت قرص مُسَکِن برای پوشاندن صورت مسئله تلاش داشته اند.

احیای فوتبال استان همدان در سایه خصوصی سازی پاس همدان

سیفی در حالی که به تازگی ویروس کرونا را شکست داده بود و از حالاتش مشخص بود در تنفس هنوز به بهبودی کامل نرسیده به بحث مارکتینگ و ایجاد بازاریابی که با علاقه فراوان در رابطه با آن صحبت می کرد اشاره کرد و گفت: تا زمانی که در استان مباحث برندسازی و ورود به بازار مارکتینگ از سوی مدیران ورزشی ما صورت نگیرد این مشکلات پابرجاست و آن ها باید تحولی در این امر صورت دهند و بنده کاملا از روی آگاهی این صحبت ها را مطرح می کنم زیرا رشته دانشگاهی من مرتبط با همین مباحث است و مدیریت ورزشی باید اصولی دنبال شود . نمی توان انتظار داشت یک شبه تمام مشکلات ما حل شود و عزیزان ما در استان می بایست به این درک برسند و با ورود به بحث مارکتینگ در همه حال از اداره انتظار کمک نداشته باشند.

سیفی در پاسخ به پرسش خبرنگار که چرا این حمایت ها نمی تواند به صورت بالا صورت بگیرد گفت: طبق قوانین دولتی ما اجازه نداریم در خیلی از موارد ورود کنیم و بودجه دولت را صرف مخارج باشگاه پاس کنیم (از بند ب ماده ۱۳ قانون اساسنامه صحبت کرد و گفت این موارد قانونی است) ، با این حال کمک های بسیاری نیز از طرق مختلف به باشگاه رسانده ایم و همچنین در بحث زیرساختی و سخت افزاری امکانات رایگانی را در اختیار آن ها قرار داده ایم و قبول دارم که مشکلاتی نیز وجود داشته اما یک شبه نمی توان حلش کرد و این نکته را به شما بگویم زمانی که من در این سمت حاضر شدم بسیاری از این قراردادها در مباحث مختلف داخل باشگاه پاس بسته شده بود و آن زمان برای نظارت حضور نداشته ام.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان اظهار کرد: باور نمی کنید ما چه تعداد جلساتی با مسئولان اجرایی در رابطه با پاس همدان برگزار کردیم و من در رابطه با این گزارش به شما بگویم که موافق جدی مباحث خصوصی سازی پاس همدان هستم و حتی دو نفر را می شناسم که می توانند در این امر ورود کنند و مشکلات پاس به طور کلی حل شود و تیم ساختارمند و پرقدرت با بودجه مالی بالا به کار خودش ادامه دهد زیرا اهداف می بایست بلندمدت باشد و هزینه ها در لیگ یک و لیگ برتر چند برابر لیگ دو است که سعی می کنم موانع این راه را برای عزیزانی که در امر خصوصی سازی پاس مشتاق هستند هموار تر بسازم.

او در ادامه افزود: در حال حاضر که در اواسط فصل حضور داریم. انشاالله در پایان فصل این مورد به جد پیگیری شود و تمام مسئولان استان دست به دست یکدیگر دهند تا پاس همدان به بخش خصوصی منتقل شود تا مشکلات فوتبالی ما به صورت ریشه ای حل شود .

سیفی در پاسخ به پرسش خبرنگار در رابطه با وعده ای که محسن جهانشیر(مدیرکل سابق اداره ورزش و جوانان استان همدان) در مورد خرید امتیاز لیگ یکی برای پاس داده بود، گفت: من نمی دانم ایشان اصلا با چه منطقی در آن زمان این وعده را به خبرنگاران در نشست ورزشی نویسان داده بودند و چطور این صحبت ها را مطرح کردند وقتی در حال حاضر امکان پذیر نیست و بدهکاری های زیادی در اداره وجود دارد و اصلا خرید امتیاز هم اصولی نیست و بنده قبول ندارم و مشکلات باید ریشه یابی شود و پاس پله پله به سطح اول فوتبال بازگردد.

او در رابطه با اختلافاتی که بین هواداران و مدیرعامل پاس همدان وجود دارد، گفت‌: به نظر من پرداختن به این حواشی کار اشتباهی است و وقت همه را تلف می کند. زمانی که مدیرعامل، هیئت فوتبال، هواداران و خبرنگاران شرح وظایف خود را بدانند و به درستی کار خود را انجام دهند این دخالت ها در کار همدیگر رخ نمی دهد و هر کس در سر جای خود مشغول است. خود من با عشق و علاقه به اینجا آمده ام و سعی می کنم از این حواشی دوری کنم و از همه دوستان می خواهم یک دل باشند.

احیای فوتبال استان همدان در سایه خصوصی سازی پاس همدان

واگذاری باشگاه به بخش خصوصی

واگذاری باشگاه پاس به بخش خصوصی خواسته بسیاری از کارشناسان، مسئولان و مربیان و بازیکنان تیم پاس همدان است امید است مسئولان استانی و جامعه فوتبالی استان همدان که همه یک صدا موافق واگذاری باشگاه پرافتخار پاس همدان به بخش خصوصی هستند با کنار گذاشتن تمامی موانع و پرهیز از تفرقه پراکنی بین جناح های فوتبالی استان تنها در راستای بازسازی این نشان معتبر فوتبال کشور فعالیت و تلاش کنند افرادی که می توانند به پاس کمک کنند و مالکیت این تیم را بر عهده بگیرند واهمه ای از حواشی و مشکلات پس از آن نداشته باشند. اعتبار و شخصیت فوتبالی مخدوش شده را به استان برگردانند زیرا ریشه تمام مشکلات پاس مسائل مالی است و نبود ثبات در مدیریت و بودجه های محدود دولتی نمی تواند مسیر روشنی برای پاس ترسیم کند و تنها با وجود یک خریدار و شخصی دلسوز پاس و حمایت های مالی نظام یافته و هدف مند این امر ممکن خواهد بود.

گزارش از سینا بیدمشکی

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط خصوصی سازی راه برون رفت پاس از مشکلاته ...دولت که نمی تواند تیم داری کنه ...در هیچ جای دنیا دولت چنین کاری نمیکنه ..