چرا ما به مکتب حاج قاسم نیاز داریم؟ + فیلم

حجت الاسلام پناهیان کارشناس مذهبی در یکی از سخنرانی های خود به موضوع مهم راه و مکتب سردار دل‌ها شهید سلیمانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان کارشناس دینی با اشاره به اینکه به شهید سلیمانی باید به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس‌آموز نگاه کنیم، گفت: «زمانی که مکتب سلیمانی را بشناسیم بهتر می‌توان از آن بهره برد و درس‌آموز خواهد بود.

حجت الاسلام پناهیان با تعریف واژه مکتب اضافه کرد: هیچ چیز به اندازه عمل معرفت زا نیست. ما محتاج مکتب سلیمانی هستیم، همانطور که حقیقت قرآن بدون اهل بیت (ع) فهم نمی‌شود، اهل بیت (ع) چیزی بیشتر از قرآن نمی‌گویند، همه عملکرد و تفسیرشان هم از قرآن است. مکتب سلیمانی هم ادامه همین راه است که در صحنه عینیت و عمل تجلی کرده است.


 بیشتر بخوانید


در ادامه ویدئویی از صحبت‌های حجت الاسلام پناهیان حول این موضوع را با جزئیات بیشتر مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۱۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
درود و خداقوت بر حجت الاسلام و المسلمین برادر پناهی عزیز و گرامی کاملا صحیح فرموده اید .
چرا ما به مکتب حاج قاسم نیاز داریم؟ برای اینکه به این سخن پر مغز حضرت ارباب امام معصوم اباعبدالله الحسین ع در صحرای کربلا برسیم ( هیات منا الذله ) تا به معنای واقعی کلمه به اسلام ناب محمدی ص برسیم در تمامی سطوح جامعه و وقتی به این مکتب نورانی برسیم به استقلال و آزادی و عدل و عدالت بدون تبعیضگریهای مختلف حقوق بشرانه عادلانه می رسیم و هیچ ابر قدرت استعمارگر تروریستی غاصبین جهانی نمی تواند کشورمان را اشغال کنند نمی تواند غارتمان کنند نمی توانند تجاوز به خاک پاک سرزمینمان و مال و اموال و ثروت ملی و نوامیسمان کنند می توانند نسل کشیمان کنند نمی توانند زنان و کودکانمان را به اسارت و بردگیهای مختلف ببرند و توسری خور و خار و ذلیلمان کنند نمی توانند استعمارمان کنند برای همین است که سردار دلهایمان را کشتند به شهادت رساندند و از مکتب خردمندانه سخاوتمندانه عادلانه حقوق بشرانه صلح طلبانه سلیمانی متنفر و هراسانند برای همین است که شدیدا به مکتب خردمندانه و بصیرانه سردار دلها بیش از پیش نیازمندیم و این مکتب باید در تمامی آمزش و پرورشها و دانشگاههای کل کشور و کل جهان اسلام ناب محمدی ص آموزش داده شود تا نسل اندر نسل راه یک زندگی خردمندانه عادلانه اسلام ناب محمدی ص را به صورت شفاف و کاربردی بدانند و در زندگیهایشان مستمر جاری باشد .
روح مطهر و بلندمرتبه و ملکوتی صدیق شهید سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیزمان شاد باد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار