رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه وضعیت طرح‌های اقدام ملی مسکن در این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با توجه به اهمیت طرح اقدام ملی مسکن خبرنگار ما در گفت و گو با رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه  وضعیت پیشرفت پروژ‌های این طرح را در ساوه بررسی کرده است.

صالح کربلایی حسنی رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با تشریح وضعیت پیشرفت پروژ‌های طرح اقدام ملی ساوه گفت: یکی از نیاز‌های اساسی مردم در ساوه تولید مسکن است که در طرح اقدام ملی همه تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان مرکزی برای کاهش هزینه‌ی متقاصیان در احداث این واحد‌ها بکار گرفته شده است.

حسنی افزود: ملزومات اصلی پروژ‌های عمرانی اخذ مجوز ساخت از شهرداری است که برای مثال بابت اخذ این مجوز برای پروژه‌ی شهرک علوی ساوه  مبلغ ۱۰ میلیارد تومان عوارض محاسبه و تعیین شده بود.

او اضافه کرد: برای کاهش هزینه ها؛ با پیگیری استاندار  مرکزی،  فرماندار ساوه و مدیرکل راه و شهرسازی استان و مساعدت شهرداری ساوه مبلغ عوارض این پروژه به حدود ۲میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان کاهش یافت که این مهم در ادامه‌ی روند احداث پروژه و سرجمع هزینه‌ها بسیار اثرگذار خواهد بود.

اجرای رسمی پروژ‌های اقدام ملی مسکن  از زمان صدور پروانه‌ی ساختمانی

رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه زمان اجرای رسمی پروژ‌های اقدام ملی مسکن را از زمان صدور پروانه‌ی ساختمانی بیان کرد و ادامه داد: تا قبل از صدور پروانه ساختمانی به دلیل مشخص نبودن مهندسین ناظر پروژه ها، عملا اجرای این طرح مهم را غیر ممکن و غیر اصولی می‌نمود.

او ادامه داد: از طرفی در برهه‌ای که تلاش می‌شد با کاهش هزینه صدور پروانه ساختمانی، هزینه متقاضیان کاهش یابد در چندین مورد با تعطیل شدن کار، طرح با مشکلات عدیده‌ای روبه رو شد.

حسنی بیان کرد: نهایتا در بهمن ماه ۹۹؛ با صدور پروانه ساختمانی پروژه‌های شهرک علوی و شهرک فجر توسط شهرداری، ساخت پروژ‌های مسکن طرح اقدام ملی عملا در این شهر آغاز شد، ضمن اینکه پروانه ساختمانی پروژه ۹۸۰ واحدی کوی مهر درآخرین روز سال ۱۳۹۹صادرشد و عملا عملیات عمرانی این پروژه از ابتدای سال۱۴۰۰ آغاز شد.

  اختصاص سهمیه‌  ۱۶۲۰ واحد مسکونی  برای طرح اقدام ملی مسکن  ساوه

رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه و زرندیه سهمیه‌ی اختصاص یافته در طرح ملی مسکن برای شهرساوه را ۱۶۲۰ واحد بیان و اظهار کرد: با پیگیری و رایزنی‌های انجام شده و دستور مدیرکل راه و شهرسازی استان توانستیم تعداد واحد‌ها را افزایش دهیم.

او اظهار کرد: در سومین فاز اجرای پروژه‌ی شهید بهشتی؛ برای ۳۰۰ خانوار ساوجی ظرفیت جدید ایجاد کردیم تا بتوانیم فراتر از ظرفیت در نظر گرفته شده برای متقاضیان واجدالشرایط اقدامی اساسی داشته باشیم.

کربلایی حسنی انجام امورات انتخاب پیمانکار و زیرساختی و تجهیزکارگاه و ایجاد بچینگ (خط تولید بتن سیار) بارعایت استاندارد‌ها برای تسریع در بتن ریزی در پروژ‌ها را از ویژگی پروژ‌های ساوه در صرفه جویی زمان اجرا برشمرد.

او ادامه داد: در جهت تسریع در عملیات عمرانی در پروژه‌ی شهرک فجر ساوه؛ همزمان با انجام عملیات خاکبرداری و تسطیح زمین عملیات ساختمانی هم در حال انجام است که نشان از عظم جدی مجموعه برای تسریع در به ثمر نشستن تلاش ها‌ی صورت گرفته را دارد.

مهر ماه سال گذشته  آغاز  واریز وجه  متقاضیان مسکن ملی ساوه

رئیس راه و شهرسازی شهرستان ساوه در خصوص سپرده‌های متقاصیان هم عنوان کرد: تقریبا مهر ماه سال گذشته بود که متقاضیان کار واریز وجه خود را همزمان با سراسر کشور آغاز کردند وبرخی افراد که در فاز اول طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام نموده بودند بدون دغدغه قرعه کشی و اولویت بندی؛ صاحب امتیاز این واحد‌ها شدند.

او گفت: سایر متقاصیان هم در فاز دوم و بر حسب اولویت قرعه کشیِ اسامی اعلام شده، از آبان ماه شروع به واریز وجه اولیه کردند که البته همه‌ی این افراد آورده‌ی خود را در حساب‌های شخصی خودشان نزد بانک مسکن واریز نموده اند.

کربلایی حسنی بیان کرد: این حساب‌های کوتاه مدت از سود ۱۰ درصد بهره مند می‌شوند و متقاضیانی که سریعتر تکمیل وجه نمودند سود بیشتری به حساب آن‌ها تعلق گرفته که این موضوع قابل استعلام است.

او در خصوص وجود برخی شایعات مبنی بر عقب بودن پروژ‌های ساوه نسبت به سایر شهر‌های کشور گفت: سازندگان برخی از پروژ‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا تمایل دارند برای استفاده از مزایای طرح اقدام ملی مسکن واحد‌های خود را در قالب این طرح قرار دهند که این به معنای عقب بودن پروژ‌های ساوه نیست.

ساوه جزو شهر‌های پیشتاز در طرح اقدام ملی مسکن

رئیس راه و شهرسازی شهرستان ساوه اظهار کرد: نباید تلاش‌های صورت گرفته را نادیده گرفت و پروژه‌های طرح اقدام ملی در شهر ساوه در مقایسه با پروژه‌هایی که از بدو شروع طرح اقدام ملی شروع به انجام مراحل فوق نموده اند جزو شهر‌های پیشتاز در طرح اقدام ملی مسکن است.

او تصریح کرد: این موضوع با توجه به تلاش‌های صورت گرفته از جمله مکان یابی و تأمین زمین، ثبت نام و پالایش متقاضیان، انتخاب پیمانکار، اخذ پروانه ساختمانی، تجهیز کارگاه و شروع عملیاتی عمرانی با پیشرفت‌های فیزیکی حال حاضر قابل مقایسه است.

کربلای حسنی تاکید کرد: پروژه‌های طرح ملی اقدام مسکن نیاز به تامین مالی از سوی متقاصیان را دارد که برای واریز ادامه وجه‌ها در مراحل بعدی بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.