معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سیر صعودی ابتلا به کرونا در فروردین ماه خبر داد.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در خیز چهارم کرونا ابتدا موارد سرپایی، سپس موارد بستری و در نهایت موارد فوتی افزایش پیدا می‌کند.

او افزود: طبق پیش بینی‌های انجام شده در اواخر فروردین ماه شاهد افزایش فوتی های ناشی از بیماری کرونا هستیم.

مهدی زاده اظهار کرد: در هفته‌ی چهارم اسفند ماه پارسال یک مورد فوت داشتیم که در هفته‌ی چهارم فروردین به ۱۰ مورد افزایش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: موارد بستری و سرپایی در هفته‌ی چهارم اسفند ماه ۱۱ مورد بوده است که در هفته‌ی چهارم فروردین ماه به ۱۱۸ مورد رسیده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: اغلب موارد فوت ناشی از کرونا افراد بالای ۶۰ سال سن و افراد دارای بیماری زمینه‌ای هستند و از ۴ مورد فوت امروز دو نفر بالای ۶۰ سال سن داشته اند و ۲ نفر دیگر نیز بیماری زمینه‌ای داشته اند.

مهدی زاده بیان کرد: با توجه به این که کرونای انگلیسی متوسط زمان بستری را افزایش داده، اغلب بخش‌هایی که برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده بود، در حال تکمیل شدن است.

مهدی زاده عنوان کرد: در مرکز استان نیز اغلب تخت‌های آماده شده تکمیل شده است و باید بخش‌های دیگری برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شود که با توجه به کمبود پرسنل و تجهیرات، کار دشوار می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار