مدیرکل ثبت احوال استان همدان از ثبت ۲۳ هزار و۴۵۶ ولادت و ۱۳هزار و ۷۳۷ مورد فوت در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،اسد حسن‌زاده زورمند مدیرکل ثبت احوال استان همدان اظهار کرد: سال ۹۹ تعداد ۲۳ هزار و ۴۵۶ مورد ولادت در استان همدان به ثبت رسیده که این تعداد نسبت به سال ۹۸ کاهش ۵.۶ درصدی داشته‌است.

او ادامه داد:تعداد موارد فوتی نیز ۱۳ هزار و ۷۳۷ مورد گزارش شده که با رشد ۲۶.۱ درصدی نسبت به سال ۹۸ همراه بوده‌است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان در رابطه با نرخ ازدواج و طلاق سال۹۹ در استان،بیان کرد: در این مدت ۱۲هزار و ۵۱۹ مورد ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به سال ۹۸ کاهش چهار درصدی داشته و تعداد موارد ثبت شده طلاق نیز سه هزار و ۹۶۸ مورد بوده که با کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به سال ۹۸ همراه بوده‌است.

زورمند گفت:تا پایان سال ۱۳۹۹ تعداد یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۹۸۱ مورد درخواست کارت هوشمند ملی دریافت شده که حدود ۹۳.۱ درصد واجدان شرایط را شامل می‌شود.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۸ هزار و ۱۷۳ شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال صادر شده در حالی که این رقم در سال ۹۸ برابر ۵۴ هزار و ۴۱۲ مورد بوده است، تصریح کرد: در این مدت تعداد ۲۴ هزار و ۶۰۳ مورد شناسنامه زیر ۱۵ سال صادر شده که این رقم در سال ۹۸ برابر با ۲۶ هزار و ۴۲ مورد بوده که نشان دهنده کاهش ۵.۵ درصدی این مورد در سال ۹۹ است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان در پایان اضافه کرد: متقاضیان دریافت کارت هوشمند ملی با گرفتن کد دستوری #۶۰۹۰۴ یا مراجعه به سایت ncr.ir/idcard/ از وضعیت کارت خود اطلاع پیدا کنند.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.