با مراقبت و اقدام‌های صورت گرفته سه نوزاد از مادران مبتلا به ایدز در همدان متولد شد که حال عمومی آن‌ها خوب است.

سه نوزاد  متولد شده از سه مادر مبتلا به ایدز در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سید جلال‌الدین بطحایی رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: افراد مبتلا به ایدز از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند به ویژه مادران باردار زیر پوشش خدمات درمانی مخصوص قرار می‌گیرند.

او افزود: این طیف از مادران از ابتدای بارداری تا زمان به دنیا آوردن فرزند تحت مراقبت بوده تا نوزاد سالم به دنیا بیاورند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: در مادران مبتلا به ایدز مصرف به موقع و منظم دارو قبل و حین بارداری و هنگام سزارین و تولد نوزاد به دقت بررسی می‌شود.

بطحائی با بیان اینکه نوزادان متولد شده از مادران ایدزی از شیر خشک مصرف می‌کنند گفت: افراد مبتلا به ایدز از زمان شناسایی و تشخیص بیماری تحت درمان‌های لازم و زیر نظر متخصصان قرار می‌گیرند.

او یادآور شد: از سال ۹۶ در جهت مسائل بهداشتی تست «رپید» و نمونه گیری از همه مادران باردار صورت می‌گیرد چرا که برخی از بانوان نسبت به ابتلا به ایدز آگاه و مطلع نیستند.

این مسئول افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این اقدام نسبت به شناسایی مادران مبتلا به ایدز و زیر پوشش درمانی قرار دادن آن‌ها اقدام می‌کند.

بطحائی بیان کرد: تست در بیمارستان‌های بخش خصوصی و دولتی صورت می‌گیرد با این وجود به علت شیوع ویروس کرونا این موضوع تحت تاثیر قرار گرفته است.

تاکنون ۷۲۸ فرد مبتلا به ایدز در استان همدان شناسایی و اطلاعات آن‌ها ثبت شده است که ۳۲۳ نفر از این تعداد تاکنون فوت کرده اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.