ویژگی های آیفون 5G Apple iPhone 13 Pro چیست؟

چندی پیش ویژگی‌های احتمالی 5G Apple iPhone 13 Pro فاش شد که در این خبر به بررسی آن‌ها پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که بسیاری بر این باورند که امسال شاهد نرخ تازه سازی ProHotion ۱۲۰Hz برای صفحه نمایش OLED توسط اپل در واحد‌های آیفون پرو ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده است، برخی هستند که می‌گویند از این موضوع خیلی هیجان زده نیستند. دلیل این امر این است که برخی از افراد هستند که آیفون خود را در حالت تاریک نگه می‌دارند نه تنها به این دلیل که نوع آن را دوست دارند، بلکه به دلیل صرفه جویی اندکی در مصرف باتری نیز به وجود می‌آید.

می‌بینید که با اضافه کردن نرخ تازه سازی ProHotion ۱۲۰Hz باتری آیفون‌های آینده زودتر از آنچه که می‌توانید بگویید wallhugger تخلیه شود. اما اپل طرحی برای جلوگیری از تخلیه باتری آیفون از میزان تازه سازی ۱۲۰ هرتز دارد، محتوای موجود در صفحه فراخوانی نمی‌کند که صفحه نمایش ۱۲۰ بار در ثانیه به روز شود. به عنوان مثال، هنگام پخش یک بازی ویدئویی، انیمیشن با سرعت تازه سازی سریعتر افزایش می‌یابد. با این حال، هنگام مشاهده محتوای ثابت، مانند متن یا ایمیل، میزان تازه سازی به شدت کاهش می‌یابد و باتری را از هدر رفتن نجات می‌دهد.

در مورد اینکه یک یا دو مدل آیفون ۱۳ دارای صفحه LTPO AMOLED هستند سردرگمی ایجاد شده است. چند روز پیش اشاره کردیم که هر دو واحد از سری آیفون ۱۳ پرو دارای نمایشگر LTPO ProMotion ۱۲۰ هرتز هستند؛ و سپس راس یانگ، تحلیلگر مشاوران زنجیره تأمین نمایشگر، توئیتی را منتشر کرد که دو مدل آیفون ۱۳ از نمایشگر‌های LTPO AMOLED بهره می‌برند.

ویژگی های آیفون  5G Apple iPhone 13 Pro چیست؟

در حالی که یانگ نگفت که کدام دو مدل از نمایشگر‌های برتر بهره مند می‌شوند، این احتمال وجود دارد که هر دو آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس از این موارد باشند. اپل واچ از LTPO برای نمایشگر‌های AMOLED خود استفاده می‌کند و هنگامی که کاربر با ساعت درگیر نباشد سرعت تازه سازی برای ساعت به شدت کاهش می‌یابد.

از جمله تغییراتی که در مدل‌های امسال آیفون ۱۳ شنیده می‌شود، واحد‌های Pro می‌توانند با حداکثر ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی ارائه شوند که دو برابر حداکثر ۵۱۲ گیگابایت سال گذشته است. همچنین می‌توانیم اصلاحاتی را در بخش ظرفیت باتری و در نتیجه عقب افتادن دوربین بزرگتری مشاهده کنیم.

انتظار می‌رود قیمت گذاری مشابه آنچه اپل برای سری ۵G iPhone ۱۲ دریافت کرده است، به این صورت است که ۶۹۹ دلار به بالا برای آیفون ۱۳، ۹۹۹ دلار به بالا برای آیفون ۱۳ پرو و ​​۱۰۹۹ دلار  برای iPhone ۱۳ Pro Max باشد. در حالی که ما مدل‌های ۲۰۲۱ را سری آیفون ۱۳ می‌نامیدیم، این احتمال وجود دارد که اپل دوباره به استفاده از نام "S" برگردد و گوشی‌های امسال را آیفون ۱۲s بنامد. این منطقی خواهد بود، زیرا عدد ۱۳ در بسیاری از مناطق جهان بدشانسی محسوب می‌شود.

آخرین آیفونی که از "S" استفاده کرد آیفون XS سال ۲۰۱۸ بود. این تلفن جانشین آیفون X ۲۰۱۷ بود. در سال ۲۰۱۹ اپل سری آیفون ۱۱ را منتشر کرد، البته با خط سال گذشته آیفون ۱۲ همراه بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار