طی تفاهم نامه‌ای که با همکاری بنیاد علوی منعقد شده است، عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری در بخش زهکلوت شهرستان رودبارجنوب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شاهرخی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان  گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و بنیاد علوی اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در بخش زهکلوت شهرستان رودبار جنوب در حال انجام است.

او افزود: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری نیز در حوزه‌های آبخیز رمشک و مارز شهرستان قلعه گنج در زمینه همین تفاهم نامه‌ها بایستی اجرایی شود.

شاهرخی تقویت سفره‌های آب زیر زمینی و جلوگیری از بروز سیلاب‌های ویرانگر و خسارت ناشی از آن، افزایش تولیدات مرتعی و دامی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی رویه روستاییان، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستاییان و آبخیزنشینان، مهار و کنترل آب‌های زیرزمینی و تقویت منابع آب موجود در منطقه را از اهداف اجرای این پروژه‌های آبخیزداری دانست.

دارابی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار جنوب نیز در حاشیه بازدید از آغاز عملیات اجرایی پروژه پخش سیلاب سایت ۲ و ۴ حوزه آبخیز زهکلوت این شهرستان گفت: عملیات اجرایی این پروژه با حجم ۷۴ هزار متر مکعب عملیات خاکی و ۳ هزار مترمکعب عملیات سنگی ملاتی با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال آغاز شد.

او افزود: این پروژه با مشارکت بنیاد علوی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و به دنبال تفاهم نامه انعقاد شده بین این دو مجموعه تامین اعتبار و اجرایی شده است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، هفت شهرستان جنوبی استان شامل جیرفت، کهنوج، فاریاب، منوجان، عنبرآباد، رودبار و قلعه گنج را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.