کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت:دمای هوای استان کردستان تا اواسط هفته آینده به طور میانگین ۶ تا هشت درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،قمری کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت:بر اساس تحلیل نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی، هوای استان تا اواسط هفته آینده پایدار خواهد بود در این مدت فقط در ساعات بعد از ظهر وزش باد و افزایش ابر خواهیم داشت.

او افزود:همچنین با توجه به جهت وزش باد برای روز‌های جمعه و شنبه شرایط انتقال غبار از کشور‌های همسایه به نوار غربی استان و کاهش نسبی دید و کیفیت هوا وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان  بیان کرد:از لحاظ دما نیز تا اواسط هفته آینده با شیب ملایم حدود ۶ تا ۸ درجه دمای میانگین افزایش می‌یابد.

گفتنی است؛اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار