رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، از اختصاص ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خبر داد و گفت: در صورت نیاز اماده ایجاد بیمارستان صحرایی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزکی همدان گفت: هم اکنون ظرفیت تخت‌های بستری بیماران کرونایی استان را به ۲ هزار و ۵۰۰ تخت افزایش داده ایم و بسیاری از تخت‌های بخش ICU بیمارستان‌های استان پر شده است و به همین علت در تلاش برای ایجاد ظرفیت جدید و پذیرش بیماران هستیم.

او با اشاره به اینکه روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی این دانشگاه و اماکن در نظر گرفته شده بستری و پذیرش می‌شوند، افزود: شرایط بیمارانی که بستری می‌شوند به صورتی است که نیازمند تجهیزات ویژه هستند؛ بنابراین امکان بستری بیماران در مکان‌هایی مانند سالن‌های ورزشی را نداریم.

او با اشاره به موج چهارم ویروس کرونا در کشور و استان تاکید کرد: در صورت نیاز شرایط ساخت بیمارستان صحرایی داریم  و در صورت نیاز و بالا رفتن شمار بیماران بیمارستان صحرایی را دایر می‌کنیم.

دکتر جلیلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان  هم گفت: در شرایط کنونی تمام بیمارستان‌های همدان به جزء بیمارستان بوعلی و مطهری، بیماران کووید ۱۹ را پذیرش می‌کنند. بیمارستان‌های سینای فرشچیان، بعثت، بهشتی، تامین اجتماعی و ارتش هم هم اکنون بیماران کووید را پذیرش و بستری می‌کنند.

آخرین آمار از ابتلای ۸۹۳ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر می‌دهد. تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان نیز در همین مدت با علائم تنفسی مشکوک به کرونا به یک هزار و ۱۷۴ مورد رسید که ۲۷۷ نفر از مراجعان به بیمارستان‌ها در بخش عادی بستری شدند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.