وزارت دفاع روسیه از رهگیری یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا به وسیله جنگنده میگ-۳۱ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد یک فروند جنگنده میگ-۳۱ روسیه هواپیمای شناسایی استراتژیک RC-۱۳۵ نیروی هوایی آمریکا را که از طریق اقیانوس آرام به مرز‌های روسیه نزدیک می‌شد، رهگیری و هواپیما را مجبور به تغییر مسیر کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: رادار‌های روسیه یک هدف هوایی را که از اقیانوس آرام به مرز‌های روسیه نزدیک می‌شد، شناسایی کردند. یک جنگنده میگ -۳۱ برای شناسایی و اسکورت آن از پایگاه هوایی در منطقه کامچاتکا بلند شد. خدمه جنگنده، هدف هوایی را به عنوان یک هواپیمای جاسوسی استراتژیک RC-۱۳۵ نیروی هوایی آمریکا شناسایی کردند. جنگنده روسی پس از انحراف هواپیمای جاسوسی آمریکا از مرزهای روسیه به پایگاه هوایی خود بازگشت.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه پس از تغییر مسیر هواپیمای جاسوسی آمریکایی از مرز دولتی فدراسیون روسیه، در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد هیچگونه نقض مرز‌های فدراسیون روسیه مجاز نیست.

شش روز قبل نیز یک فروند جت جنگنده میگ -۳۱ روسی، هواپیما‌های آمریکا را که بر فراز اقیانوس آرام در حال پرواز و شناسایی بودند، رهگیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
روسیه اگه جیگر داشت مث ایران هواپیماشونو میزد
آخرین اخبار