۱۵۰ بازرس در طرح بهداشتی ویژه رمضان سیستان وبلوچستان مشارکت دارند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بر بهداشت محیط ویژه ماه رمضان با حضور ۱۵۰ کارشناس در شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه در حال برگزاری است.

دکتر محمد هادی عباسی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: افزون‌بر هفت هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این طرح مورد بازرسی و نظارت کارشناسان بهداشتی سیستان و بلوچستان قرار می گیرند.

او  ادامه داد: با توجه به افزایش خرید زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان بخشی از فعالیت بازرسان بررسی وضعیت قنادی هاست.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: همچنین اغذیه فروشی ها، محل های فروش حلیم، شله زرد و آش با دقت بررسی می شود تا نکات بهداشتی را رعایت کرده باشند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از شهروندان خواست که برای تهیه اقلام ماه مبارک رمضان به مکان های معتبر و شناخته شده مراجعه و مواد غذایی و اولیه مورد نیاز را از این مکان های خریداری کنند.

او  گفت: سامانه ۱۹۰ برای مدیریت و نظارت مردمی ستاد فوریت های سلامت محیط و کار است که با هدف رسیدگی به تخلف های بهداشتی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی، پاسخگویی به شکایت های مردمی ارزیابی سریع از بهداشت محیط راه اندازی شده است.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، بمپور، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار